Trendy nie zawsze są zdrowe

Trendy nie zawsze są zdrowe
Zmiany na lepsze trzeba wprowadzać stopniowo i z głową, żeby sobie nie zaszkodzić. Wiele trendów żywieniowych po jakimś czasie okazuje się szkodliwych, albo nie tak zdrowych jak zapewniano. Warto słuchać swojej intuicji i wybierać to, co nam służy. Na co uważać?
Nie wszystko jest uniwersalne

Zdrowa żywność też może być alergenem, albo zwyczajnie ci nie odpowiadać. Nie zmuszaj się do zdrowych produktów, wybieraj te które ci smakują, i po których dobrze się czujesz. Dieta eliminacyjna jest najlepsza jeśli chcesz sprawdzić czy jakiś składnik ci szkodzi, wymaga trochę czasu, ale warto się spróbować.

Za dużo „naturalnego” cukru

Przez to, że syrop z agawy czy syrop ryżowy wydaje się zdrowszy, często jest nadużywany. Słodziki przetworzone nie są zdrowe i nie różnią się wiele od cukru. Dodawane z umiarem są zdrowsze, ale nie powinny być w naszej diecie każdego dnia. Syrop z agawy to jeden z najbardziej przetworzonych słodzików. Najlepszym słodzikiem są daktyle, rodzynki, inne suszone owoce, syrop z daktyli można przygotować szybko miksując je z wodą. Dopuszczalna dawka nie powinna przekraczać dwóch łyżek słodzika dziennie.

Niewielka różnorodność posiłków

Jedzenie ciągle tego samego nie jest dobrym pomysłem. Zmiana warzyw, owoców, kasz, zbóż, superfoods każdego dnia jest najlepsza dla zdrowia. Dzięki temu zapewniamy sobie wiele różnych składników odżywczych i witamin. Zmniejszamy ryzyko wystąpienia niedoborów pokarmowych.
Próbuj kilku warzyw i owoców tygodniowo i staraj się urozmaicać dietę.

Za dużo białka

Białko jest potrzebne, ale jego nadmiar może być szkodliwy. 40-70 g białka jest wystarczającą dawką w ciągu dnia. Trzeba dostosować jego ilość do swojej masy ciała i nie obawiać się o braki w diecie roślinnej. Białko jest między innymi w zielonych warzywach, kaszach, roślinach strączkowych.

Alkohol

Poza wytrawnym czerwonym winem, które w małych ilościach ma korzystny wpływ na zdrowie, cała reszta alkoholu nam szkodzi. Najlepiej z niego zrezygnować, albo pić sporadycznie.

Stresowanie się jedzeniem

Zbyt duża kontrola nad tym, co jemy, może stresować. Warto mieć świadomość tego co nam służy, jednak trzymanie się w 100% zdrowych zasad każdego dnia nie jest możliwe. Jedz świadomie, ja najczęściej wybieraj to co jest zdrowe, ale nie poświęcaj temu całej swojej uwagi.
Zdrowie nie ucierpi kiedy zjesz coś niezdrowego raz na jakiś czas.

Jedzenie powinno być przyjemnością i kosztowaniem nowych smaków. Zmiana nawyków na zdrowsze często wiąże się z odkrywaniem smaków i produktów. To ciekawe doświadczenie.

Daria Rogowska
ekocentryczka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *