Test Seat Leon Cupra – co raz lepszy!

Na szczęście w rewanżu Seat przygotował system Launch Control. Fakt wymaga kilku kroków (choćby przełączenia ESP i DSG na tryb sport). Wówczas potrzebna jest praca dwóch nóg, lewa na hamulec, prawa na gaz i przyspieszenie wciska w fotel (który jest nota bene, bardzo wygodny i nieźle trzyma na zakrętach). Konkretnie mówiąc do pierwszej setki jest to 5,6 sekundy (o sekundę gorzej niż Golf R).

Test Seat Leon Cupra - co raz lepszy! Test Seat Leon Cupra - co raz lepszy! 1

Czas jednak płynnie przejść do wad oraz przysłowia ze wstępu. Fizyki nie da się oszukać i Seat Leon dalej ma bardzo mocne problemy z trakcją. Na szczęście jedynie podczas gwałtownego przyspieszenia. Są one tak spore, że nawet przy 100 km/h auto potrafi jeszcze sobie pobuksować. Biorąc pod uwagę, że w naszym klimacie rzadko kiedy jest sucho, a do tego drogi dalekie od równych to efektywny start tym autem jest naprawdę ciężki.

Gdy jednak przekroczymy te 100-120 km/h, samochód bardzo płynnie rozpędza się nadal. Graniczną prędkością jest 250 km/h. Niebezpiecznie szybko auto pokonuje prędkości ograniczone prawem, więc naprawdę trzeba uważać dociskając prawą stopę.

Więcej od loungemag
Najciekawsze projekty studenckie w AGH
Granty rektorskie rozdane -najciekawsze projekty studenckie w AGH Ponad 900 tys. zł dla...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *