Test Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 Intens – przyjemny i stateczny

Test Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 Intens – przyjemny i stateczny
Renault, po bardzo udanym Megane, kolejny raz mocno u mnie zapunktowało. Kadjar i Talisman nie wzbudziły mojego pożądania, ale Koleos – kurczę naprawdę jest nad czym się zastanawiać!

Renault Koleos – wiecie, że to już druga generacja? Poprzednik był… mało urodziwy, ale niezwykle trwały. Można wiele mówić o wpadkach Francuzów, ale kilka aut zrobili naprawdę dobrze. Szczególnie okres 2007-2014 był dla nich bardzo łaskawy. Laguna III (sam mam i złego słowa nie dam powiedzieć), Megane III, Clio III czy właśnie Koleos to bardzo udane, mało kłopotliwe auta. Na korzyść Laguny i Koleosa niech świadczą proste zawieszenia, trwałe silniki (szczególnie diesla – 2.0 dCi) i bliskość technologiczna z japońskim Nissanem. Warto dodać, że Koleos I to tak naprawdę mało francuskie auto. Produkowany był w zakładach Samsunga na zlecenie Renault. Jeżeli więc szukacie bezproblemowego SUVa za około 35 tys. zł to warto przyjrzeć się używanym ofertom Renault z bliska. Poza wyglądem nie powinniście być zawiedzeni.

Test Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 Intens – przyjemny i stateczny Test Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 Intens – przyjemny i stateczny 1

 

 

 

 

No właśnie. Wygląd. A co powiecie na to, że i ten aspekt został poprawiony? Nowy Koleos jest bardzo, ale to bardzo ładny. Jako bliźniak Nissana X-Traila stylistycznie deklasuje Japończyka, a przecież ten też nie kuje w oczy. Zresztą nie tylko jego. Patrząc na klasowych rywali, Koleos spokojnie plasuje się w stylistycznej czołówce. Oczywiście moim zdaniem. Zresztą, powiedzmy sobie szczerze – obecna linia Renault, czyli dzieło Laurensa van den Ackera na pewno nie jest nijaka. Ostre linie, chromowane listwy idące od reflektorów do atrap (niestety) wlotów powietrza w błotnikach, linia okien pnąca się zdecydowanie ku tyłowi, ledowe lampy tylne rozchodzące się na szerokość całej klapy – jest nowocześnie, ale nie nachalnie. Minus za atrapy rur wydechowych w zderzaku, ale niestety nie tylko Renault ma ten grzech na sumieniu.

Written By
More from loungemag
Czy nauki ścisłe mogą łączyć się ze sztuką?
Czy nauki ścisłe mogą łączyć się ze sztuką w jedną, spójną całość? Ryszard Winiarski, Wojciech...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *