Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 KM – komfortowa kanapa na kółkach

To właśnie tutaj człowiek spędza najwięcej czasu w kontakcie z samochodem, a testowana Skoda Superb naprawdę robi wszystko, żeby ten okres był jak najprzyjemniejszy. Czwórka podróżujących w komfortowy sposób będzie przemierzać kolejne kilometry korzystając z ogromu miejsca, zwłaszcza na tylnej kanapie. Owe siedzenia zmieszczą nawet trójkę pasażerów, aczkolwiek gdy będą oni większych rozmiarów braknie trochę szerokości auta. Mnogość schowków i rozwiązań simply clever (pojemniki-kosze, parasolki w drzwiach, skrobaczka), a także wielki bagażnik sprawia, że Superb nie zawiedzie podczas nawet przedświątecznych zakupów. Ma w końcu aż 660 litrów. Superb Combi więc to taki duży i wygodny salon.

Skoda Superb Combi (18)

Oprócz wygodnych siedzeń (elektrycznie regulowanych z przodu) oraz podgrzewanych (tylna kanapa również) Superb umili korzystanie auta trzystrefową klimatyzacją automatyczną, elektryczną regulacją lusterek, szyb, klapy bagażnika, a także niezłym systemem audio od firmy Canton. Dodatkowo we wnętrzu auta pojawił się dotykowy wyświetlacz Amundsen o przekątnej 6,5 cala z nawigacją oraz radiem z wejściem USB, SD i łącznością Bluetooth oraz MirrorLinkiem. Jedyny mankament to brak odtwarzacza płyt – chyba aż tak technologia nie poszła do przodu, a rynek płyt CD ma się jeszcze dobrze by go nie montować w aucie. W kwestii multimediów Superba można trochę doposażyć, aczkolwiek według mnie jest to zbędne i niepotrzebnie podniosłoby cenę auta.

Kierowca natomiast do dyspozycji ma aktywny tempomat, asystent pasa ruchu oraz alarmowego hamowania. Ponadto testowany Superb sam przeczyta znaki oraz zaparkuje zarówno „kopertą” jak i parkowaniem prostopadłym. Szereg czujników i kamer zadba o bezpieczne manewrowanie samochodem. Nie wierzyłbym mu jednak na 100 %, ponieważ widzi o wiele mniej niż człowiek, poza tym to tylko elektronika. O mały włos nie straciłbym przedniego zderzaka wykonując kopertę w sposób bezobsługowy.

Skoda Superb Combi (14)

Oprócz elektronicznych rozwiązań prowadzący może korzystać również z bardziej mechanicznych zdobyczy inżynierów z Mlady Boleslav. Mam na myśli dwulitrową jednostkę turbodiesla o mocy 190 KM oraz 400 niutów dostępnych już od 1750 RPM. Uwierzcie mi, że ten motor spokojnie radzi sobie nawet z pełnym autem i nadal żwawo przyspiesza. Podstawowe 1525 kilogramów rozpędza się do 235 km/h, a pierwsze 100 km/h osiąga w 8,1 sekundy. Trzeba przyznać, że jak na standardowe combi to naprawdę nieźle i to w aucie po wciśnięciu gazu od razu czuć.

Dotyczy to zarówno niższych prędkości i rozpędzaniu, jak i autostradowemu cruisingowi, który wymaga od czasu do czasu dociśnięcia prawego pedała. Samochód po prostu nie traci werwy, aczkolwiek dźwięk silnika może czasem zirytować. To jednak nic w porównaniu z miłymi niespodziankami na stacjach benzynowych, gdzie będziecie sobie dziękować, że wybraliście diesla. Nawet tak mocny silnik wysokoprężny spokojnie w trasie spali okolice 5,5 litra. W mieście ta wartość dobije około 8 litrów. Takie pomiary uzyskałem podczas mojej tygodniowej jazdy Superbem. Oczywiście różnią się one od prospektów reklamowych, aczkolwiek i tak uważam je za bardzo dobre. Dzięki nim na całym baku można spokojnie przejechać około 900 km.

Ogłoszenie na Facebooku dla UE! Musisz się zalogować, aby przeglądać i publikować komentarze na FB!
Written By
More from loungemag
Usta w roli głównej. Najnowsza sesja dla magazynu Lounge
MAD LIPS | Lounge Magazyn no. 103 fotograf: Michał Massa Mąsior |...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *