Sezon narciarski tuż tuż!

sezon narciarski Sezon narciarski tuż tuż! 1
Dopada Cię zimowa deprecha? Spokojnie, każdy miewa spadki nastroju. Szczególnie, gdy za oknem jest zimno i ciemno. Wtedy marzysz tylko o leżeniu przed telewizorem pod kocem, jedzeniu pyszności, które często są tłuste i zawierają dużo cukru.

Najlepszym sposobem na poprawę humoru jest ruch.

Wysiłek wzmaga wydzielanie serotoniny, więc jego brak przyczynia się do złego nastroju. Wiem, że wiatr, deszcz, śnieg i niska temperatura nie sprzyjają uprawianiu sportów w plenerze. Nikt jednak nie zmusza Cię do biegania czy jazdy na rowerze. Zacznij korzystać ze sportów sezonowych – jazdy na nartach lub snowboardzie.
Jeżdżę na nartach od wielu lat i naprawdę bardzo polubiłam tą dyscyplinę sportu. Zima bez nart to dla mnie zima stracona. Jazda na nartach to prawdziwa frajda, pod warunkiem, że twoje ciało pozostanie w odpowiedniej kondycji. Szkoda twojego zdrowia, jeśli zaczniesz budować formę dopiero na stoku.

Jako instruktor narciarstwa chciałabym dać wam parę wskazówek dotyczących odpowiedniego przygotowania do sezonu narciarskiego, bez względu na umiejętności i posiadany sprzęt.

• Zaplanuj odpowiednio wcześnie budowanie swojej formy przed wyjazdem narciarskim. Najlepiej jest trenować systematycznie cały rok. Rower, bieganie, pływanie czy siłownia. Jeśli zabrakło czasu, to przynajmniej zaplanuj 4 – 6 tygodni bezpośrednio przed, aby ogólnie przygotować mięśnie do wysiłku na stoku. Treningi powinny odbywać się 3 razy w tygodniu, po 45 minut.
• Jest plan, teraz dobór odpowiednich ćwiczeń. Partie mięśniowe, które musisz wzmocnić, to przede wszystkim nogi, plecy, brzuch i ramiona. Wykonujesz poprawnie technicznie: przysiady, wykroki, podpory przodem, grzbiety i brzuszki. Zaplanuj sobie minimum 5 serii każdego ćwiczenia po 20 powtórzeń. W przerwach dodaj element cardio trwający minutę: sprint w miejscu, wejścia na platformę, przeskoki narciarskie czy półprzysiady z wyskokiem.
• Pamiętaj o głowie. Nie zniechęcaj się, tylko systematycznie realizuj założenia treningowe. Motywacja to najważniejsza rzecz. Bez mobilizacji do działania nie zbudujesz formy i kondycji, która na pewno przełoży się na lepszą jazdę na nartach w sezonie.
• Gdy poczujesz, że twoja forma rośnie, zacznij pracować na sprzęcie równoważnym tj. BOSU, platformie równoważnej albo dysku stabilizującym. Nauczysz się odpowiednio balansować ciałem.
• Jeżeli chcesz w jednym kawałku zjechać w dół, pamiętaj o rozciąganiu. Stretching to bardzo ważna część treningu. Dzięki niemu twoje ciało uelastyczni się i będzie bardziej odporne na urazy czy kontuzje. Mięśnie po długotrwałym wysiłku na nartach będą się szybciej regenerowały.
• Gdy udasz się na stok, pamiętaj o odpowiedniej rozgrzewce. Podgrzej swój organizm, przede wszystkim nogi, ramiona i biodra. Wykonaj parę podskoków, skłonów w przód, przysiadów, pokręć biodrami i ramionami.
• Na koniec życzę Ci udanego szusowania na puchu, mocnych mięśni i dobrej kondycji.

Więcej informacji znajdziesz na adriannapalka.pl

Written By
More from loungemag
Filmowe strzały Kuby Armaty [Listopad]
Jeżeli myślimy o rasowym kinie szpiegowskim, od razu do głowy przychodzi nam Bond. Bez względu na to,...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *