W bardziej przystępnych cenowo rejonach rynku pojawi się Volkswagen T-Roc – efektowny SUV spokrewniony z Golfem, nieco jednak od niego większy. Opel zaproponuje miejskiego crossovera o nazwie Crossland X, a o kolejny rekordowy rok dla Skody zatroszczy się model Kodiaq, który powalczy z pretendentem do rynkowego hitu, czyli rozgaszczającą się właśnie w salonach Toyotą C-HR. To zaledwie garstkach spośród licznych premier samych tylko SUV-ów, które czekają nas w 2017 roku.
Drugim istotnym trendem w motoryzacji jest wskrzeszanie wielkich marek z bogatą historią. To moda, którą mogliśmy zaobserwować już w minionym roku, ale teraz poznamy jej pierwsze owoce. I tak w 2017 ponownie będzie można pochwalić się sąsiadowi słowami: „kupiłem kabrio Maybacha” dzięki modelowi Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet. Ze swoim pierwszym SUV-em do gry w segmencie premium jeszcze śmielej wejdzie DS – marka wydzielona ze struktur Citroena, która nawiązuje do chlubnej tradycji luksusowych samochodów francuskiej marki. Z kolei Renault powraca ze sportowym duchem marki Alpine w postaci niewielkiego coupe z centralnie umieszczonym silnikiem o mocy 300 KM. Renesans w 2017 będzie z pewnością przeżywać Alfa Romeo, która po kilkunastu latach uśpienia z rozmachem budzi się do życia dzięki modelowi Gulia oraz bazującym na niej wspomnianym SUV-ie Stelvio.