DNA marki – “Rokowa przeszlość” Rage Age

rokowa DNA marki - "Rokowa przeszlość" Rage Age 1

Już w pierwszej chwili, przeglądając kampanie marki, można dostrzec odwagę, wyrazistość i sprzeciw wobec sztampy. Nie chodzi o ślepe podążanie za obecnie panującymi trendami, ale łamanie zasad szeroko pojętej mody, a zarazem hołd w stronę rocka w luksusowym wydaniu

Marka RAGE AGE powstała w 2009 roku i narodziła się dzięki współpracy dwóch wizjonerów Rafała Bauera i Rafała Czapuli. Rockowa przeszłość założycieli stanowi fundament marki. Oboje grali w punkrockowych kapelach. Rage, według projektanta, Rafała Czapula to siła i bunt, a sama nazwa marki przywodzi mu na myśl ulubioną kapelę Rage Against The Machine. Rafał Czapul nazywany ojcem sukcesu Vistuli, z marki typowo garniturowej, która była wówczas na skraju upadku, stworzył markę, która oferowała nie tylko garnitury, ale także wyznaczała trendy w modzie męskiej.

Rage Age by Czapul tym razem to jego autorski projekt, stworzony na podwalinach wcześniejszych doświadczeń, w którym bierze odpowiedzialność oczywiście za stronę artystyczną marki.

Z kolei od strony biznesowej jest Rafał Bauer –biznesman z wieloletnim doświadczeniem, były prezes Vistuli & Wólczanki, obecnie prezes spółki Próchnik S.A., w skład której wchodzi Próchnik oraz Rage Age. Zanim został prezesem Rage Age, należał do kilku różnych kapel rockowych, na swoim koncie ma występ w towarzystwie Anji Orthodox, czy Roberta Gawlińskiego.

Ryzykowna gra przyszłości

W wyimaginowanym świecie Dangerous Game rządzi prawo silniejszego. Chroniące twarze maski, roboty, półroboty, zdewastowane maszyny – taki obraz przyszłości roztacza przed nami projektant.

Kolekcja wiosna-lato 2016, czyli Dangerous Game  – to wizja niebezpiecznej przyszłości, skupiająca w sobie moc wojskowych odniesień. Czapul nie dąży jednak do odwzorowania mundurów współczesnej armii, ale tworzy raczej futurystyczne wersje inspirowanych militariami sylwetek. W kolekcji znaleźć można przede wszystkim długie, funkcjonalne płaszcze, które po odpięciu dolnej części stają się kurtką. Nie mogło zabraknąć oczywiście ramonesek, które pojawiają się także we wcześniejszych kolekcjach i są częścią uniformu rockmana. Zatem wiosenno-letnia gra w wydaniu Rage Age może trwać cały rok. Pikanterii utrzymanej w zieleniach, brązach, beżach, czerni i bieli dodają metalowe elementy, skórzane naszywki imitujące wojskowe emblematy, czy falsyfikaty szlufek na naboje. Zamiłowanie do rocka pojawia się także i tutaj, świadczą o tym liczne przetarcia, rozdarcia materiału oraz zachlapania farbą.

Więcej od loungemag
Art & Fashion Forum
Poznański Stary Browar znów stał się miejscem spotkania mody i sztuki w ramach 11....
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *