Rewolucja na talerzu

rewolucja Rewolucja na talerzu 1
Rewolucja na talerzu
Wraz z początkiem marca nadchodzi okres, w którym średnio co drugi z Nas zapomina o swoich noworocznych postanowieniach, a Ci bardziej ambitni, powoli zaczynają tracić entuzjazm do ich wypełniania. W ten oto sposób siłownie, po styczniowym oblężeniu, zaczynają świecić pustkami a stosy “fit książek” powoli pokrywają się coraz grubszą warstwą kurzu. Nie oznacza to jednak, że czas stanął w miejscu – nie dajcie się zwieść, do lata pozostały już niespełna 4 miesiące, a marzenia o idealnej sylwetce wciąż czekają w kolejce do spełnienia.

Pojawia się wtedy pytanie, czy nie popełniamy jakiegoś zasadniczego błędu? Katujemy się restrykcyjnymi dietami, odmawiamy sobie przyjemności i stajemy się zakładnikami marzeń o letnim ciele, żyjącymi o liściu sałaty, popijanej bezkofeinowym latte na odtłuszczonym mleku sojowym. Ile jednak czasu jesteśmy w stanie wytrzymać na tak wymagającej diecie ? Sukcesem okaże się miesiąc, góra półtora. W tym okresie oczekujemy oszałamiającego spadku wagi, a po jego osiągnięciu chcemy czym prędzej zapomnieć o żywieniowych wyrzeczeniach i marzymy o powrocie do normalności. I tak aż do kolejnego stycznia – miesiąca w którym na nowo ogarnie Nas szał odchudzania…A gdyby tak zastąpić krótkookresowe, męczące diety, zdrowym trybem odżywiania praktykowanym przez 365 dni w roku ? Zmiana kilku żywieniowych nawyków może dla wielu z Nas okazać się kluczem do sukcesu. Od czego więc zacząć ?

1. Pierwsza misja – POŻEGNANIE Z WĘGLOWODANAMI

Na dobry początek usuńmy z talerzy niewiele wkładające do naszej diety wypełniacze takie jak frytki (o, zgrozo!), makaron czy ryż, robiąc tym samym miejsce dla pysznych sałatek z awokado czy gotowanych na parze warzyw. Zrezygnujmy z pieczywa podczas śniadania, zastępując je aromatycznym pomidorem z mozzarellą i dodatkiem świeżych ziół.

2. ZAGRAJMY W ZIELONE

Wyeliminujmy niezdrowe przekąski, drożdżówki czy batoniki zjadane w porze drugiego śniadania. Zamiast tego twórzmy wedle uznania pyszne zielone koktajle – szpinak, jabłko, kiwi i cytryna uwiodą Was już po pierwszym łyku. Nie ulegajmy złym wspomnieniom z dzieciństwa, szpinak już dawno przestał być przedszkolnym koszmarem i w odpowiednim połączeniu z pewnością zasłuży na miano naszego dobrego przyjaciela.

3. ZDROWA PRZEKĄSKA

Siedzisz przed telewizorem, uczysz się czy odpoczywasz, i nagle nawiedza Cię ochota na coś słodkiego ? Chyba każdy z Nas zna to uczucie. Warto sięgnąć wtedy po zdrową przekąskę. W tej roli doskonale sprawdza się grejpfrut – nie tylko świetnie smakuje, ale i skutecznie ogranicza apetyt.

4. WODA, KTÓRA ZDROWIA DODA

Zapomnijmy o słodkich sokach czy gazowanych napojach. Zaprzyjaźnijmy się z wodą mineralną oraz cytryną. Jeśli jesteście sceptycznie nastawieni do tego pomysłu, zerknijcie na kolorowe opakowania po sokach i przekonajcie się sami, ile łyżek cukru znajduje się w szklance napoju, który towarzyszy Wam podczas posiłku. Zaskoczeni ?

5. SŁODKA (I CAŁKIEM ZDROWA) WIECZORNA NAGRODA

Myślicie że kolacja to zawsze monotonne kanapki z szynką i serem ? Nic bardziej mylnego ! Naturalny jogurt z dodatkiem świeżo uprażonych na patelni migdałów, łyżeczką granoli oraz miodu będzie pysznym zakończeniem dnia.

6. JEDZ PYSZNIE, ZDROWO I KOLOROWO

Jeżeli chcemy na dobre zmienić nasze nawyki żywieniowe, musimy pamiętać że nowa dieta wcale nie oznacza rezygnacji z przyjemności, jaką daje Nam jedzenie. Posiłki wciąż mogą być pyszne, a do tego powinny się estetycznie prezentowa
. Dzięki temu nowy sposób odżywania stanie się dla Nas czymś oczywistym i naturalnym, a nuda nigdy więcej nie zagości na naszych talerzach.
Smacznego !

Paulina Salamon

Written By
More from loungemag
Jakich potraw nie umieją gotować Polacy? Magda Gessler ujawnia 
Trudno jest wyobrazić sobie współczesną Polskę bez Magdy Gessler. Restauratorka od lat prowadzi “Kuchenne...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *