Marka Outfit Format wystartowała w kwietniu 2015 r. Założycielki to siostry – Agnieszka Zawadzka – z wykształcenia ekonomistka i Joanna Chruściany – architektka z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu firmy projektującej wnętrza. Od zawsze byłyśmy jednak blisko modowej branży.
Pochodzimy z Łodzi, tata ukończył włókiennictwo i kierował dużą łódzką przędzalnią, a nasza babcia była świetną krawcową. Fakt, że Agnieszka ma doświadczenie korporacyjne, a Asia jest człowiekiem kreatywnego zawodu, na pewno jest nie bez znaczenia. Praca z dużymi projektami korporacyjnymi oraz prowadzenie własnego biznesu uczą dobrej organizacji i umiejętności zarządzania. Dają wiedzę i doświadczenie, że projekt jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo.
Agnieszka Zawadzka – przez wiele lat pracowałam w dużych korporacjach. Od jakiegoś czasu czułam, że już się tam nie rozwijam, chciałam robić coś, co będzie mi sprawiało radość. Powołanie do życia własnego projektu nie wynikało jedynie z przeświadczenia, że czujemy i kochamy modę i wiemy, jak wyglądać dobrze. Marka nie powstałaby bez profesjonalnego zespołu projektant-konstruktor-produkcja. Kluczowym elementem całego procesu tworzenia marki było to, że spotkałyśmy projektantkę, która doskonale zrozumiała naszą koncepcję i z którą chciałybyśmy ją współtworzyć. To co jest dla nas priorytetowe we współpracy, to dobre porozumienie. Tym razem osiągnęłyśmy porozumienie doskonałe; profesjonalizm naszej projektantki w połączeniu z naszymi preferencjami i założeniami stworzyły kompletną całość, co pozwoliło nam wystartować.
Duża część kobiet w Polsce zdecydowanie zmierza w kierunku nazwijmy to architektonicznego minimalizmu. Świadczy o tym duża popularność np. takich marek jak COS. Nasza stylistyka przyprawiona jest dodatkowo dużą dozą kobiecości. U kobiet w Polsce rośnie świadomość własnego stylu. Nasze klientki, to często pracujące i ceniące modę kobiety chcące wyrażać siebie poprzez ubiór. Mają świadomość, że warto zainwestować w proste, dobre jakościowo ubrania. Wybór architektonicznego, kobiecego minimalizmu procentuje również jeśli chodzi o komponowanie stylizacji.
Inspiruje nas estetyka skandynawska, japońska, wielkie krawiectwo pierwszej połowy XX w. Z współczesnych twórców cenimy Jil Sander, Celine, a także Victorię Beckham. Bliska nam jest również awangardowa estetyka Johji Yamamoto. Jesteśmy bardzo spójne zarówno jeśli chodzi o estetykę, jak też konkretne wybory, czy decyzje. Asia lubi minimalizm, Agnieszka przyprawia go nutą romantyzmu w wydaniu retro. Zasady, że mniej znaczy więcej a stylowa i spójna garderoba jest wynikiem odejmowania, a nie dodawania nauczyła nas mama. Wiedzę i doświadczenie, że praktycznie każda kobieca sylwetka może świetnie wyglądać w świetnie skrojonych i uszytych ubraniach przekazała babcia. Podstawowa zasada, którą kierujemy się przy tworzeniu kolekcji, to spójność i harmonia osiągane dzięki monochromatyczności i graniu fakturą. Wyróżniają nas perfekcyjnie skonstruowane, kobiece sylwetki ubrań, które charakteryzuje niebanalny i modny detal.
Nasze projekty znajdują się w klimatycznym, minimalistycznie urządzonym butik w centrum Warszawy przy Brackiej 18 oraz sklep online www.outfitformat.com. Można nas również znaleźć na platformie showroom.pl
Plany na przyszłość? Najważniejsze wyzwanie na ten rok to rozszerzenie dostępności ubrań marki w butikach multibrandowych w Polsce oraz wejście na rynki zagraniczne, głównie europejskie.
Monika Gąsiorek-Mosiołek