Z polską metką – Outfit Format


Marka Outfit Format wystartowała w kwietniu 2015 r. Założycielki to siostry – Agnieszka Zawadzka – z wykształcenia ekonomistka i Joanna Chruściany – architektka z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu firmy projektującej wnętrza. Od zawsze byłyśmy jednak blisko modowej branży.

Pochodzimy z Łodzi, tata ukończył włókiennictwo i kierował dużą łódzką przędzalnią, a nasza babcia była świetną krawcową. Fakt, że Agnieszka ma doświadczenie korporacyjne, a Asia jest człowiekiem kreatywnego zawodu, na pewno jest nie bez znaczenia. Praca z dużymi projektami korporacyjnymi oraz prowadzenie własnego biznesu uczą dobrej organizacji i umiejętności zarządzania. Dają wiedzę i doświadczenie, że projekt jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo.

Agnieszka Zawadzka – przez wiele lat pracowałam w dużych korporacjach. Od jakiegoś czasu czułam, że już się tam nie rozwijam, chciałam robić coś, co będzie mi sprawiało radość. Powołanie do życia własnego projektu nie wynikało jedynie z przeświadczenia, że czujemy i kochamy modę i wiemy, jak wyglądać dobrze. Marka nie powstałaby bez profesjonalnego zespołu projektant-konstruktor-produkcja. Kluczowym elementem całego procesu tworzenia marki było to, że spotkałyśmy projektantkę, która doskonale zrozumiała naszą koncepcję i z którą chciałybyśmy ją współtworzyć. To co jest dla nas priorytetowe we współpracy, to dobre porozumienie. Tym razem osiągnęłyśmy porozumienie doskonałe; profesjonalizm naszej projektantki w połączeniu z naszymi preferencjami i założeniami stworzyły kompletną całość, co pozwoliło nam wystartować.

Duża część kobiet w Polsce zdecydowanie zmierza w kierunku nazwijmy to architektonicznego minimalizmu. Świadczy o tym duża popularność np. takich marek jak COS. Nasza stylistyka przyprawiona jest dodatkowo dużą dozą kobiecości. U kobiet w Polsce rośnie świadomość własnego stylu. Nasze klientki, to często pracujące i ceniące modę kobiety chcące wyrażać siebie poprzez ubiór. Mają świadomość, że warto zainwestować w proste, dobre jakościowo ubrania. Wybór architektonicznego, kobiecego minimalizmu procentuje również jeśli chodzi o komponowanie stylizacji.

Inspiruje nas estetyka skandynawska, japońska, wielkie krawiectwo pierwszej połowy XX w. Z współczesnych twórców cenimy Jil Sander, Celine, a także Victorię Beckham. Bliska nam jest również awangardowa estetyka Johji Yamamoto. Jesteśmy bardzo spójne zarówno jeśli chodzi o estetykę, jak też konkretne wybory, czy decyzje. Asia lubi minimalizm, Agnieszka przyprawia go nutą romantyzmu w wydaniu retro. Zasady, że mniej znaczy więcej a stylowa i spójna garderoba jest wynikiem odejmowania, a nie dodawania nauczyła nas mama. Wiedzę i doświadczenie, że praktycznie każda kobieca sylwetka może świetnie wyglądać w świetnie skrojonych i uszytych ubraniach przekazała babcia. Podstawowa zasada, którą kierujemy się przy tworzeniu kolekcji, to spójność i harmonia osiągane dzięki monochromatyczności i graniu fakturą. Wyróżniają nas perfekcyjnie skonstruowane, kobiece sylwetki ubrań, które charakteryzuje niebanalny i modny detal.

Nasze projekty znajdują się w klimatycznym, minimalistycznie urządzonym butik w centrum Warszawy przy Brackiej 18 oraz sklep online www.outfitformat.com. Można nas również znaleźć na platformie showroom.pl

Plany na przyszłość? Najważniejsze wyzwanie na ten rok to rozszerzenie dostępności ubrań marki w butikach multibrandowych w Polsce oraz wejście na rynki zagraniczne, głównie europejskie.

Monika Gąsiorek-Mosiołek

Więcej od loungemag

Pascha – dlaczego jest wyjątkowa? [przepis]

Pascha to tradycyjny, Wielkanocny deser, cieszący się ogromną popularnością na polskich stołach. Zarówno jej...
WIĘCEJ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *