Pocztówka z pamięci, stary album ze zdjęciami czy widok taty w mundurze. Projektant składa wspomnienia w surowej estetyce krajobrazu nadmorskiego w moodboard.
Na rozkrojonym uniformie wprowadza poprawki nadając bardziej osobisty i współczesny charakter. Kolekcja jest hołdem dla przeszłości. Sentymentalną opowieścią o dorastaniu na wyspie otoczonej morzem. O tożsamości nadawanej przez miejsce. O tęsknocie.
„TOM” składa się z 12 męskich sylwetek. Konstrukcje ubrań zostały oparte na mundurze Marynarki Wojennej. Paleta kolorystyczna zaczerpnięta z morskiej panoramy. Materiały wykorzystane w kolekcji to satyna, bawełna, żakard, lateks, tiul, ortalion, poliester, lycra i wełna. Dekonstrukcja, zdobienie oraz manipulacje tkanin na kształt faktury morza to zabiegi użyte w projektach. Nie zabrakło również charakterystycznego dla marki modelu kurtki typu „bomber” z metalowymi kółkami, lecz w nowej odsłonie kolorystycznej. Kolekcja została wyprodukowana w całości we współpracy z lokalnymi rzemieślnikami.
CREDITS:
Fotograf: Ola Bodnaruś
Modele: Eryk Szymański / Embassy Models, Kuba Partyka
Makijaż i fryzury: Wiola Kowalczyk
Asystent fotografa: Wiktoria Muszkieta
Koordynator produkcji: Damian Jaworski
Video: Konrad Karolczyk
Muzyka: Paweł Stachowiak
PIOTR POPIOŁEK – projektant mody, stylista, visual merchandiser i kostiumograf z Krakowa. Zwycięzca „Gombold újra (Best International Designer)” podczas Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe, „Cracow Fashion Award” i „Młoda Fala”. Finalista „Virus Fashion”, „European Fashion Accelerator”, „Złota Nitka” i „OFF Fashion”. Absolwent Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie oraz warsztatów Fashion Design z Markiem Fastem podczas 10 edycji „Art & Fashion Forum powered by Grażyna Kulczyk”. Uczestniczył w wydarzeniach takich jak: „Mercedes-Benz Fashion Week Central Europe”, „Košice Fashion Week”, „Cracow Fashion Week”, „KTW Fashion Week”, „Łódź Young Fashion”, „The Look Of The Year”. Ma na swoim koncie publikacje w magazynach: „Vogue Polska”, „Elle Polska”, „Esquire Polska”, „Kaltblut Magazine”, „Vanity Teen”, „K Mag”, „Elegant Magazine”, „Yearbook Fanzine”, „Lounge”. Dołączył do akcji społecznej „Fashion Revolution Day” wspierającej odpowiedzialną produkcję. Pracował nad kostiumami do spektakli w: Teatrze Żydowskim w Warszawie, Teatrze Nowym w Krakowie, Teatrze Kana w Szczecinie oraz Teatrze Lalki i Aktora w Kielcach.