Finał 8. Edycji Papaya Young Directors za nami

Finał 8. Edycji Papaya Young Directors za nami
Finał 8. Edycji Papaya Young Directors za nami. Jury tegorocznej edycji konkursu przyznało 5 nagród, 4 wyróżnienia oraz 4 nagrody specjalne. Dodatkowo drogą głosowania online został wyłoniony zwycięzca Nagrody Publiczności. Statuetki zostały rozdane 2 lipca podczas Finally:Gala w Parku Sowińskiego, a relację z gali można było obejrzeć na żywo w wybranych miejscach w Polsce i wybranych miastach Europy.
Grand Prix konkursu oraz nagrodę za najlepszy film w kategorii Music Storieszdobył Marcin Kluczykowski za teledysk „Zabawa” do piosenki Krzysztofa Zalewskiego (Catz ‘N Dogz remix).Reżyser, w blisko 5-minutowym video groteskowo przeplata horror i komedię, współtworząc z muzyką ciekawy wizualnie koncept. Jak komentuje jury: „Ta praca od eksplikacji po realizację była najbardziej spójna koncepcyjnie, wymagała najmniej feedbacku i najbardziej nas na końcu zaskoczyła dopracowaną i przemyślaną w każdym filmowym elemencie formą”.

Dodatkowe wyróżnienie za montaż nagrodzonego teledysku otrzymał Miron Kundzicz. Spośród filmów w tej kategorii nagrodę specjalną Panavision za najlepsze zdjęcia przyznano autorowi zdjęć i tym samym reżyserowi teledysku do utworu Kayah „Czarna Niedziela” – Michałowi Sierakowskiemu.

Papaya Young Directors Finał 8. Edycji Papaya Young Directors za nami 1

W kategorii Vertical Branded Stories by Facebookpierwsza nagroda powędrowała do Mariany Martinez za film dla marki Durex „Trampoline”.Klip w kreatywny i humorystyczny sposób przekazuje często pomijany i bagatelizowany temat tabu związany z doborem odpowiedniego rozmiaru prezerwatyw. „Trampoline” otrzymał również nagrodę specjalną Lunapark. Film został doceniony za przedstawienie zwyczajnej chwili, która metaforycznie oddaje zmagania ludzi w tej dziedzinie życia.

Film „Bedtime Stories” dedykowany marce Durex w reżyserii Jiří Horenský’ego,zdobył pierwsze miejsce w kategorii Branded Stories. W nawiązującym do swojego tytułu filmie, reżyser ukazuje różne odcienie intymności przedstawiając seks jako coś znacznie głębszego niż wyłącznie fizyczne zbliżenie. Jury doceniło tutaj niezwykłą wrażliwość reżyserską, pokazanie różnorodności, wielości potrzeb i wielu wymiarów przyjemności oraz nietuzinkową podróż, pozwalającą odczuć zmysłowość w wielu formach. Podkreślono również czułość w pracy z aktorami, która zaowocowała doświadczeniem prawdziwej intymności na ekranie.

Kategoria Branded Storiesobfitowała w tym roku w nagrody i wyróżnienia. Nagrodę specjalną Heliografu za szczególną wrażliwość wizualną dla tandemu reżyser i autor zdjęć otrzymali Mikołaj Piszczan i Miłosz Sawicki oraz Stefan Żółtowski za film „Pics or it didn’t happen”zrealizowany dla marki SAMSUNG. Nagrodę tę otrzymali również Zuzia Sorówka i Paweł Grabarek za film dla marki Durex “Wolność na naszych zasadach” Wyróżnienia za reżyserię otrzymali Nils Hansen za film reklamowy marki Audioteka „A Forgotten World”oraz duet Ola Hulbój & Michał Toczek za film „Żyłka czy plecionka?”zrealizowany dla marki Tyskie.

Papaya Young Directors Finał 8. Edycji Papaya Young Directors za nami 2

Najlepszym filmem w debiutującej w tym roku kategorii Vertical Women’s Stories by Facebookokazała się wyreżyserowana przez Barę Halířová animacja „Chained”.Krótka animacja 2D
w wymowny sposób przedstawia misję kolektywu Kuchinate, który pomaga afrykańskim kobietom szukającym azylu w Tel Avivie. To film pokazujący drogę kobiety: od utraty własnego domu, przez rozpacz, konieczność pokonania strachu i wreszcie znalezienie pomocy w nowym miejscu, gdzie może ona odbudować poczucie bezpieczeństwa, odnajduje swój krąg wsparcia. Jury pokreśliło, „umiejętne wykorzystanie pionowego kadru, które dopełnia historię przedstawiona na ekranie. Animacja jest wykonana ręcznie, w kontrze do, zwykle szybko edytowanych, filmów na stories. Ta precyzja i dbałość o detal urzekła jurorów, a twórczyni udowodniła, że w social mediach można tworzyć sztukę przez duże S.”

Nagrodę specjalną ATM za najlepszą produkcję przyznano duetowi Karolina Fronik & Nadia Szymańska za „Lekcję historii”stworzoną dla fundacji Kosmos dla Dziewczynek. Wyróżnienie za casting i pracę z aktorami przy tej samej produkcji otrzymali Miłosz Sawicki, Karolina Fronik i Nadia Szymańska.

Nagrodę Publiczności przyznano Gabrieli Baran i Mieszkowi Hajkowskiemu za film dla marki DPD “Dotarło? Dotarło!”.

W tym roku udział w konkursie Papaya Young Directors zgłosiło 1248 osób – o 573 więcej niż
w poprzedniej edycji. Artyści przesyłali aż 1645 prac, z czego 30 procent pochodziło z zagranicy – między innymi z Portugalii, Niemiec oraz Francji. Do finałowego etapu dostało się 31 prac, które oceniało ponad 100 przedstawicieli i przedstawicielek agencji reklamowych, specjalistów i specjalistek ze świata filmu, kultury i sztuki.


Papaya Films

Papaya Films to społeczność producentów i twórców. Społeczność otwarta i egalitarna. Podzielamy te same wartości i od lat wspólnie tworzymy firmę, w której chcemy pracować. Z roku na rok jest nas coraz więcej, rozwijamy biura w Warszawie, Londynie, Nowym Jorku i Lizbonie — jesteśmy różni, ale łączy nas kreatywność i otwarte umysły.

Przez 15 lat zrealizowaliśmy ponad 1000 kampanii reklamowych w 24 krajach. Każda produkcja to zaangażowanie, emocje i doświadczenia, które nas wzmacniają i o których pamiętamy przy kolejnych projektach.

Robienie filmów to nasza pasja, a poza komercyjnym projektami realizujemy ją także dzięki autorskim produkcjom: Papaya Films Original Series & Papaya Films Presents Stories. Są to niezależne projekty, w ramach których tworzymy wartościowy content, będący częścią społecznej refleksji i naszym udziałem w dyskusji nad zmieniającą się rzeczywistością. Dzięki tym inicjatywom twórcy z całego świata mają okazję pokazać swój punkt widzenia za pomocą języka filmu.

Z zapałem wspieramy młodych – od 8 lat organizujemy konkurs Papaya Young Directors, który niezmiennie gromadzi debiutujące talenty reżyserskie. Dzięki PYD młodzi twórcy mają szansę rozwinąć skrzydła, udoskonalić swoje umiejętności i z sukcesem wkroczyć w świat reklamy.

Papaya Young Directors
8 lat konkursu Papaya Young Directors to: wsparcie 45 Partnerów Głównych, ponad 120 ekspertów ze świata filmu i reklamy zaangażowanych w roli jurorów i mentorów, ponad 170 warsztatów i 120 wyprodukowanych filmów. A co najważniejsze – kilkudziesięciu twórców wprowadzonych do branży. Organizatorem konkursu jest Papaya Films – wiodący polski dom produkcyjny z biurami w Warszawie, Lizbonie, Londynie i Nowym Jorku.

Partnerami Głównymi trwającej edycji są: Audioteka, BMW Polska, DPD, Durex, Facebook, IKEA, Kayax, Link4, McDonald’s, Multikino, Samsung Electronics Polska oraz Tyskie, a także fundacje: Camera Femina, Kosmos dla dziewczynek oraz Kuchinate – African Refugee Women’s Collective.

Partnerzy konkursu: ATM System, Adgreen, CPC Brand Consultants, Girls in Film, Heliograf, MakOnLine, Lunapark, Panavision, Ströer oraz Tidal.

Więcej od loungemag
Najciekawsze propozycje na rynku aparatów fotograficznych
Na rynku aparatów fotograficznych stale można spotkać nowe rozwiązania, które pozwalają na uwiecznianie chwil...
Więcej