DNA marki – Ochnik

Prawie każdy kojarzy ją z centrów handlowych. Jednak nie każdy zna jej historię. Marka Ochnik to jedna z największych polskich firm na rynku galanterii skórzanej w sektorze premium.

Kolekcje, które sezonowo prezentuje, sprzedają się bardzo szybko. Za marką kryje się nie tylko wysoka jakość wykonania i najlepsze surowce, ale również historia. Jakie były więc początki marki i kto stoi za jej sukcesem?

ochnik DNA marki - Ochnik 1

Wszystko zaczęło się od marzenia braci Ochnik o stworzeniu rodzinnego przedsiębiorstwa, które zdobędzie uznanie dzięki wyrobom najwyższej jakości. Oficjalna data założenia firmy to 20 lipca 1989 roku, a jej pierwsza nazwa to OCJ (Ochnik Cezary Jacek), która w późniejszym czasie została zmieniona na OCHNIK. Początkowo sprzedawano pojedyncze egzemplarze kurtek.

Z czasem marka poszerzała asortyment, budowała sieć salonów i systematycznie zyskiwała nowych klientów. W 1992 roku rozpoczęła współpracę z włoskimi producentami surowców, co 4 lata później zaowocowało wprowadzeniem przez OCHNIK na rynek polski nowego gatunku skóry. Jej cechą charakterystyczną była starta wierzchnia część lica. Ten innowacyjny surowiec okazał się wielkim hitem.

Początkowo produkty marki były dostępne na rynku polskim i wschodnim. Z czasem i wzrostem zainteresowania postanowiono zaoferować ją klientom centrów handlowych. W tym samym czasie początek miała współpraca z zagranicznymi kontrahentami, z których usług OCHNIK korzysta do dziś.

Jednocześnie firma utrzymała swój własny Dział Produkcyjny, który nadal, w każdym sezonie, szyje część odzieży kolekcyjnej oraz wykonuje usługi poprawkowe i reklamacyjne. Szybki rozwój szedł w parze z rozszerzaniem asortymentu, który w 2003 roku został wzbogacony o kolekcję portfeli, a rok później skórzanych teczek sygnowanych logiem OCHNIK.

ochnik DNA marki - Ochnik 2

Kilka lat temu do braci dołączył najmłodszy – Marcin Ochnik, który doskonale odnalazł się w nowej rzeczywistości i przejął obowiązki Prezesa. Dzięki niemu nastąpił prężny rozwój sieci sprzedaży. Począwszy od przełomowego 2004 roku, kiedy to w Galerii Łódzkiej został otwarty pierwszy Salon Firmowy OCHNIK.

Rok 2007 zaowocował wprowadzeniem do sprzedaży ekskluzywnej linii torebek i rękawiczek. Dwanaście miesięcy później firma nawiązała współpracę z projektantami Paprockim&Brzozowskim, natomiast kolekcja limitowanej odzieży na sezon jesień-zima 2009/2010 sygnowana była nazwiskiem Violi Śpiechowicz.

W 2009 OCHNIK świętował 20–lecie istnienia oraz otwarcie 50-tego Salonu Firmowego w Polsce. W tym samym roku uruchomiony został nowy kanał sprzedaży, którym był sklep internetowy. 2013 przyniósł ponowne rozszerzenie oferty o kolekcję obuwia oraz produktów dzianinowych. Kolejne lata owocowały w nowe wyzwania i dalsze zmiany asortymentowe: nylonowe torebki, portfele i bagaż, szeroka gama walizek, tekstylne kurtki i płaszcze, czy popularne „puchówki”.

Przez lata marka rozważała koncepcję stworzenia własnego, niepowtarzalnego emblematu, który obok logo stałby się znakiem rozpoznawczym. Ostateczny wybór padł na wizerunek wilgi. Od tego popularnego w regionie ptaka swoją nazwę zapożyczyła rzeka płynąca przez Garwolin – miasto, w którym swoje źródło ma cała ponad 30-letnia historia marki. Inauguracja nowego znaku miała miejsce wiosną 2014 roku.

 

Monika Gąsiorek-Mosiołek

Więcej od loungemag
Alfabet młodości – tak wyglądała moda w latach 90.
A – Adidasy Inwestujemy w nową wersję Adidasów Gazelle i Tubular, które nosili Kate Moss...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *