Już ostatnio mówiliśmy o tym, że świat social mediów trochę zmienił specyfikę. Mimo że posiadany przez korporację Facebook, teraz to Instagram jest najsilniejszym narzędziem sprzedażowym. Każdego dnia na portal trafiają miliony zdjęć, które nie służą tylko do chwalenia się swoim życiem, czy szukania inspiracji, ale także zarabiania ogromnych pieniędzy. Kto zarabia najwięcej? I, przede wszystkim, o jakich kwotach mówimy?
Instagramowi influencerzy mają ogromny wpływ na społeczeństwo. Publikując zdjęcia gwiazdy budują więź ze swoimi fanami, ale także sugerują, co jest modne, a czego nie warto lubić. To bardzo duży potencjał sprzedażowy, czego świadome są różne marki. Firmy są w stanie zapłacić ogromne pieniądze, żeby instagramowy celebryta wypromował ich produkt.
Serwis analityczny Hopper HQ przeanalizował dane, na które złożyło się średnie zaangażowanie, częstotliwość publikowania postów oraz liczba obserwatorów najpopularniejszych osób na Instagramie. Na tej podstawie stworzono listę dziesięciu najbardziej wpływowych użytkowników, którzy zarabiają najwięcej na reklamowaniu produktu w jednym poście.
Na szczycie listy znalazła się Kylie Jenner, która posiada ponad 150 milionów obserwatorów, a tym samym na jednym zdjęciu zarabia…ponad milion dolarów. Jej starsza siostra także znalazła się na liście. Jeden post wzbogaca ją o 910 000 dolarów.
Lista przedstawia się następująco:
Kylie Jenner – 1 milion 266 tys. dolarów za post
Ariana Grande – 996 tys. dolarów za post
Cristiano Ronaldo – 975 tys. dolarów za post
Kim Kardashian – 910 tysięcy dolarów za post
Selena Gomez – 886 tys. dolarów za post
Dwayne Johnson – 882 tys. dolarów za post
Beyonce – 785 tys. dolarów za post
Taylor Swift – 748 tys. dolarów za post
Neymar -722 tys. dolarów za post
Justin Bieber – 722 tys. dolarów za post