Marketing w czasach internetu – promocje, bonusy i premie dla klientów online
Sklepy i usługodawcy online walczą o klientów podobnymi metodami, co sklepy naziemne. Jednak internet rządzi się swoimi prawami i działy marketingu odpowiedzialne za promocję oraz prześcigają się w pomysłowości. Jak więc firmy walczą o naszą uwagę? Spójrzmy na kilka ciekawych przykładów.
Koszyk z zakupami
Dla właścicieli sklepów eCommerce porzucenie koszyka jest częstym problemem. Jak podaje Statista, średni odsetek porzuceń koszyka w handlu elektronicznym wynosi około 79,17%. Oznacza to, że prawie 80% osób, które dodają przedmiot do koszyka na stronie sklepu, w ogóle go nie kupi.
Marketingowcy starają się zawalczyć o tych klientów. Nawyk porzucania koszyka daje sklepom drugą szansę na zdobycie takiego klienta. Skupiając się na działaniach związanych z porzuceniem koszyka, firmy starają się dotrzeć do klientów, którzy już znają produkt lub usługę i przekonać ich do sfinalizowania zakupu. “Taktyka odzyskiwania koszyka” może być realizowana na wiele sposobów. Jedną z najpopularniejszych jest wysyłanie automatycznych wiadomości e-mail informujących klientów o tym, co tracą. Sklep może także wyświetlić specjalny komunikat, gdy chcemy opuścić stronę bez finalizacji transakcji.
Popłyń na sezonowej fali
Nie co dzień nadarza się okazja, aby sprzedać swoje produkty w sposób nienachalny. Dlatego marketingowcy tak chętnie wykorzystują okres świąteczny, aby pozycjonować swoje produkty jako najlepsze dostępne opcje prezentów. Chociaż przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów w czasie świąt, takich jak Boże Narodzenie czy Walentynki może być trudne, nie wszystkie święta poprzedza tak wielka zakupowa gorączka.
Na przykład firma z akcesoriami dla zwierząt BarkBox co roku wykorzystuje Krajowy Dzień Psa, aby zaoferować specjalne okazje. Obchodzicie takie święto? My też nie. Nie zmienia to faktu, że dzięki newsletterowi od BarkBox, miliony wiedzą, że jest to “najważniejszy dzień w roku”. Ta sezonowa zniżka na produkty dla czworonogów jest świetnym przykładem promocji sprzedaży, ponieważ przemawia do grupy docelowej firmy.
Coś za darmo czyli bonus w kasynie online
Mamy 2022 rok i technologia idzie do przodu. Kasyna internetowe borykają się z problemem pozyskania nowych graczy, ponieważ jakakolwiek ich reklama jest zakazana w większości krajów na świecie. Dotyczy to również Internetu. Dlatego wirtualne domy gry licytują się na bonusowy kasynowe dla nowych graczy.
Najczęściej spotykaną formą promocji jest bonus od wpłaty. Operator nagradza nas za rejestrację i złożenie pierwszego, drugiego albo kilku pierwszych depozytów. W nagrodę możemy otrzymać równowartość wpłaconej kwoty bądź jej wielokrotność, darmowe obroty do wykorzystania na automatach i inne prezenty.
Do najpopularniejszych bonusów w kasynach online należą:
● Bonus od depozytu – wpłacamy 500 PLN i otrzymujemy drugie tyle na specjalne saldo bonusowe.
● Darmowe spiny– to nic innego jak żetony do wykorzystania na automatach jednoręki bandyta. Zwykle kasyno ustala, na jakim slocie możemy je wykorzystać i ile może wynieść maksymalny zakład.
● Zwrot gotówki– inaczej “cashback”. Ta promocja skierowana jest do tych, którzy regularnie odwiedzają domy z gramy online. Kasyno zwraca nam na przykład 20% poniesionych wydatków w każdy poniedziałek.
● Bonus bez depozytu– rzadki i przez to niezwykle poszukiwany bonus kasynowy. Operator daje graczom pieniądze bez wymogu wpłaty kasy, na przykład za instalację apki mobilnej danego kasyna.
● Bonus za polecenie innego gracza– tego chyba nie trzeba wyjaśniać. Otrzymujemy gotówkę albo obroty za rekomendowanie przyjaciela. Jeśli założy on konto i wpłaci depozyt, na naszym saldzie pojawią się dodatkowe środki.
● Bonus urodzinowy– prezent od kasyna w dniu naszych urodzin.
Prezent na urodziny
A skoro przy urodzinach jesteśmy: to świetny moment, aby wysłać klientowi specjalny kupon rabatowy i zachęcić go do zakupów. Wielu sprzedawców internetowych wysyła takie kupony pocztą elektroniczną. E-maile urodzinowe są niezwykle skuteczne – odnotowują 481% wyższy wskaźnik transakcji i 342% wyższy przychód z jednej wiadomości. W związku z tym wiele firm wysyła je jako część swoich strategii marketingowych.
Na przykład firma Spalding oferuje urodzinową wyprzedaż z 20-procentową zniżką. Znacie podobne promocje? Podzielcie się nimi w komentarzach!