W opracowywaniu strategii ochrony marki, dużą rolę odgrywa także aspekt edukacyjny. Aby klienci nie kupowali podróbek, nie decydowali się na produkty firm, które oferują produkty naśladujące towary naszej firmy, musimy ich nie tylko nauczyć, jak rozpoznać wytwory oryginalne, ale przede wszystkim zwrócić ich uwagę na to, że właścicielom marek przysługują prawa wyłączne. Istotnym jest, aby zwrócić uwagę nie tylko konsumentów, ale również innych graczy na rynku modowym, na to, że choć rynek modowy rządzi się swoimi prawami, to konkretne projekty mogą podlegać ochronie autorskoprawnej albo prawu własności przemysłowej i powielanie ich może naruszać prawa właścicieli marek.
Legally Fashionable to miejsce, gdzie można znaleźć informacje dotyczące ochrony prawnej projektów modowych, a głównym celem Kampanii Legally Fashionable jest zwrócenie uwagi na ochronę praw podmiotów działających na rynku modowym.
Agnieszka Witońska-Pakulska
radca prawny