Makijaż w biznesie – pokaż się z pięknej strony

Makijaż w biznesie - pokaż się z pięknej strony
Makijaż w biznesie. Czy wiesz, jak ważne jest pierwsze wrażenie, zwłaszcza w biznesie? Powiedzenie „jak cię widzą, tak cię piszą” ma tutaj głębszy wymiar. Swoim wyglądem możesz wzbudzić zaufanie, bądź nie, pokazać swój profesjonalizm. Stylizacje na spotkania biznesowe, branżowe mają ogromne znaczenie.
A makijaż? Jasna sprawa, że te dwie rzeczy muszą iść ze sobą w parze. Choćbyś godziny spędzała na doborze ubrań, odnajdując swój biznesowy styl, to nie pokażesz się przecież w pracy czy na spotkaniu z klientem, z podkrążonymi oczami i zaczerwienioną skórą.

Zatem, czym jest i jak można określić makijaż biznesowy? Oczywiście, zależy to od branży w jakiej pracujemy. Jednak, tak teoretycznie, przyjmuje się, że makijaż biznesowy to po prostu makijaż dzienny w bardziej oficjalnym wydaniu. W takim rodzaju make-up’u korzystamy ze stałej, neutralnej gamy kolorystycznej. Malujemy się monochromatycznie, czy też w tzw. kolorach ziemi.

Delikatnie podkreślając oczy stosujemy brązy, beże, szarości, odcienie morelowo-brzoskwiniowe, ewentualnie odrobina stonowanego fioletu – czyli też takie odcienie, które w naturalny sposób pojawiają się na naszej skórze. Unikajmy przesadnej wersji kreski robionej eyelinerem, a jeśli już chcemy podkręcić nieco nasz biznesowy look, użyjmy kredki i delikatnie rozetrzyjmy jej kontury.

Rzęsy tuszujemy delikatnie i mocno rozczesujemy, nie ma tu miejsca na dramatyczny efekt. Do makijażu twarzy używamy podkładu o matowym, bądź satynowym wykończeniu – dostosowanego do naszej skóry tak, aby ukryć jej mankamenty.

Twarz powinna być w miarę matowa, bez zbędnego połysku (unikamy rozświetlaczy), z delikatnym różem w neutralnym odcieniu pasującym do naszej urody, dającym odświeżający efekt. Usta muszą pozostać naturalne. Świetnie sprawdzą się tu balsamy pielęgnujące, błyszczyki (oczywiście te bez błyszczących drobinek), czy szminki w naturalnym odcieniu ust, najlepiej z konturówką.

Dobre i polskie! cz.3 – Kosmetyki do makijażu

Tworzymy makeup-no-makeup – to najwłaściwsza opcja w makijażu biznesowym. Dzięki takiej technice i palecie kolorystycznej w łatwy sposób podkreślimy atuty naszej urody i zamaskujemy defekty, nie zwracając zbytniej uwagi na konkretny element naszej twarzy. Wspominając o makijażu, warto też podkreślić jeden z jego elementów – manicure. Paznokcie muszą być schludne, zadbane, nie za długie, najlepiej w jednym, nie rzucającym się w oczy kolorze.

Dobre i polskie! cz.II – polskie kosmetyki luksusowe

Harmonia i neutralność stanowi podstawową zasadę makijażu w miejscu pracy. Zrównoważone podkreślenie kilku elementów twarzy pozwala nam wyglądać profesjonalnie i budzić zaufanie u rozmówców. Makijaż biznesowy zatem to wizerunek, który nie zwraca na siebie uwagi ani intensywnością barw, ani też ilością zastosowanych kosmetyków. Pamiętajmy, że musimy go też dostosować, zmodyfikować odpowiednio do naszego miejsca pracy, branży, okoliczności…

Chyba, że jesteś Makeup Artystą – wtedy w twoim makijażu do pracy obowiązuje jedna zasada – brak zasad!

Karolina Ciochoń
Zdjęcie: Robert Bednarczyk
Makijaż i fryzura: Karolina Ciochoń
Stylizacja: Monika Gąsiorek-Mosiołek

Więcej od loungemag
Stare Dechy. Czysta magia drewna
Stare Dechy. Czysta magia drewna. Tomasz Dybiec mówi, że lubił pracę w klubie fitness. Czegoś...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *