Nieco odmienne w założeniach, ale równie szybkie i kunsztowne samochody powstają w Modenie w zakładach Pagani Automobili. Horacio Pagani urodzony w 1955 roku jako syn piekarza z Argentyny miał trudniejszy start w porównaniu z zamożnym Koenigseggiem. Odebrał jednak solidne wykształcenie w dziedzinie mechaniki, co pozwoliło mu już w wieku 24 lat zaprojektować i zbudować bolid Formuły 2. Dzięki swojemu talentowi został doceniony przez samego Manuela Fangio, który otworzył mu drzwi do świata szybkich samochodów.
W 1983 roku Horacio wyjechał do Włoch, gdzie rozpoczął współpracę z Lamborghini. Jako szef inżynierów odpowiedzialny był za projekt Coutacha czy Diablo. Jednak po pewnym czasie i Lamborghini zaczęło ograniczać wizje Horaciego. Pagani zaciągnął więc kredyt i w 1991 roku założył własną firmę. Kiedy Koenigsegg rozpoczynał swoją przygodę z supersamochodami, Pagani Automobili S.p.A. podpisywało umowę z Mercedesem na wykorzystanie silników V12 w swoim pierwszym samochodzie – Zondzie. Dzisiaj Zonda uważana jest za jeden z najwspanialszych pojazdów wszechczasów.
Michał Sztorc/PremiumMoto.pl
PS Film, który zainspirował małego Koenigsegga – The Pinchcliffe Grand Prix – można obejrzeć na YouTube. Zaproponujcie go pociechom na dobranoc. W motoryzacji jest jeszcze sporo miejsca dla wizjonerów.