“Do 2025 roku 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również ograniczymy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20 proc..”
Takie oświadczenie wydała sieć supermarketów Lidl ostatnimi czasy. Jako jeden z najpopularniejszych sklepów spożywczych na rynku niemal oczywiste jest, że będzie on uczestniczył w ekologicznej rewolucji. Ale to, na co wpadli producenci, to prawdziwe zaskoczenie.
Lidl rezygnuje z plastikowych etykiet służących do znakowania owoców i warzyw. Zamiast tego wybiera znakowanie naturalnym światłem. Nie wpływa ono ani na jakość, ani na smak produktów. Ponadto, jedzenie z “ryneczku Lidla” będzie można dostać bez plastikowych opakowań.
Na początku znakowane będą dwa wybrane warzywa: bio-dynia piżmowa oraz bio-seler. Zapewniono także rozszerzenie tej metody na inne produkty tak, by spełnić wymogi ekologicznej polityki marki. Oby tak dalej!