Kolejna, 3. edycja kultowego Projektu Packshot właśnie się zakończyła! W tym roku konkurs organizowany przez answear.com rozgrywał się na niespotykaną dotąd skalę, bo aż w 7 krajach. W każdym z nich finaliści musieli zmierzyć się z wyzwaniem, jakim bez wątpienia było kreatywne sfotografowanie biżuterii marki Swarovski. Czy uczestnikom udało się uchwycić piękno ukryte w kryształach?
Projekt Packshot, czyli konkurs polegający na stworzeniu pomysłowych i oryginalnych packshotów produktowych, wciąż cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Tegoroczna, 3. edycja rozgrywała się pod patronatem marki Swarovski. To właśnie zestaw biżuterii cenionego w świecie jubilerskim brandu trafił do dziesiątki finalistów wyłonionych spośród ponad 600 nadesłanych zgłoszeń w samej tylko Polsce. Uczestnicy konkursu musieli wykazać się nie lada pomysłowością, pasją oraz wyczuciem aktualnych trendów w modzie i designie. Poziom prac konkursowych wykonanych w ostatnim etapie był naprawdę wysoki.
W tym roku eksperckie jury, w którym zasiadali: szef działu mody ELLE Marcin Świderek, znana fotografka gwiazd Marta Wojtal oraz dyrektor działu marketingu marki Swarovski Heiko König wyłoniło najlepszą trójkę. Zwycięzcą 3. edycji Projektu Packshot został Mariusz Tokajuk – fotograf kochający pracę ze światłem, wizualne kontrasty i zadania specjalne. W jego ręce trafi nagroda główna, czyli publikacja zdjęć w magazynie ELLE oraz kurs fotograficzny u Marty Wojtal.
Wyróżnienia zostały przyznane Lindzie Parys oraz Darii Folcik. „125-lecie marki Swarovski to celebracja historii i wkładu marki w rozwój definicji biżuteryjnego blasku. To nie tylko uczta dla oczu, ale dla wszystkich zmysłów. Stąd też zdecydowałam się przedstawić biżuterię w formie wykwintnego menu” – mówi o swojej pracy jedna z wyróżnionych artystek, Linda Parys.
Sklep internetowy answear.com od lat wspiera młodych i początkujących artystów. Poprzez różnorodne projekty stara się otworzyć drzwi do modowej kariery projektantom, fotografom, stylistom i wszystkim innym kreatywnym duszom. Publikacje zwycięskich prac, nawiązanie kontaktów z branżowymi mediami czy atrakcyjne nagrody (np. szkolenia i warsztaty) umożliwiają nowym talentom rozkręcenie swojej kariery.
Przykładem działań marki jest właśnie Projekt Packshot. „Projekt Packshot to bez wątpienia jeden z najbardziej kreatywnych i wymagających konkursów, jakie organizujemy. Cieszymy się, że z każdą edycją możemy dawać szansę kolejnym utalentowanym twórcom.” – powiedział Wojciech Tomaszewski, dyrektor marketingu i e-commerce answear.com. Setki zgłoszeń oraz wysoki poziom zwycięskich prac udowodniły, że w takie projekty warto inwestować – kto wie, ile z tegorocznych finalistów za chwile stanie się cenionymi nazwiskami w świecie mody?
Prace wszystkich finalistów konkursu można obejrzeć na stronie