Jedz dobrze, wyglądaj jeszcze lepiej!

Jedz dobrze, wyglądaj jeszcze lepiej
Jedz dobrze, wyglądaj jeszcze lepiej! Zdrowa, czysta i rozświetlona cera nie jest zasługą jedynie kosmetyków – przedstawiamy dobre i sprawdzone sposoby na poradzenie sobie z najczęstszymi problemami jakie spędzają nam sen z powiek. W dodatku większość znajdziecie w kuchni lub lodówce!

jedz dobrze Jedz dobrze, wyglądaj jeszcze lepiej! 1

WODA ROZŚWIELA

Brak nawilżenia? Kremy nawet do najbardziej atopowej skóry dają tylko chwilową ulgę? Jeśli chcesz uporać się z tymi problemami, a dodatkowo zyskać pięknie rozświetloną skórę – pij co najmniej 2 litry wody dziennie. Jeśli chce ci się pić – sięgaj po zwykłą, niegazowaną wodę jako zamiennik słodkich soków – lub gorzej – kawy czy herbaty. Nic lepiej nie nawadnia organizmu.

 

PROTEINY BUDUJĄ

To podstawowy budulec w naszym organizmie. Wybieraj takie produkty, które pochodzą ze znanych ci źródeł. Lokalne rolnictwo ekologiczne daje większą gwarancję pełnowartościowych posiłków. Aminokwasy, witaminy B12 i D – te najłatwiej znaleźć w mięsie drobiowym, cielęcinie, chudej wołowinie i rybach. Dla wegetarian ważne są kasze, makarony, ryż, warzywa strączkowe (groch, fasola), bób, soja.

Dobre i polskie! cz.II – polskie kosmetyki luksusowe

OMEGA 3 i 6 – POPRAWIAJĄ JAKOŚĆ SKÓRY

Te “dobre tłuszcze” pomagają m.in. w zwalczaniu stanów zapalnych skóry i odbudowie warstwy lipidowej naskórka ( ten tekst znajdziecie w reklamach większości kremów przeciwzmarszczkowych ;)). Ich źródłem są “dzikie ryby” – sardynki, tuńczyk, łosoś, makrela – a także awokado, orzechy i nasiona.

CYNK – NAPRAWIA

Nieoceniony w walce z trądzikiem i egzemą. Składnik większości kremów łagodzących. Bez cynku niemozliwe jest dostarczanie retinolu (czyli czynnej wit. A) do organizmu. A retinol jest ważnym składnikiem w walce o piękną skórę. Gdzie go szukać? W brzoskwiniach, kakao, morelach, wątróbce, jajkach i ostrygi. Pestki dyni będą też dobrym wyborem do sałatek.

jedz dobrze Jedz dobrze, wyglądaj jeszcze lepiej! 2

WITAMINA C – WALCZY Z REAKCJAMI ALERGICZNYMI NA SKÓRZE

Wszyscy kojarzymy ją jako obronę przed przeziębieniem i infekcjami. Ale czy wiecie, że jest dobrym sposobem także na te dotyczące skóry? Wit. C ma działanie do popularnej w lekach przeciwalergicznych antyhistaminy. Oprócz popularnych cytrusów, znajdziemy ją w jabłkach, zielonych warzywach i liściach (szpinak, jarmuż), czosnku, cebuli i słodkiej papryce.

I pamiętaj – jedz dobrze, wyglądaj i czuj się jeszcze lepiej!

Oprac. Olivia Kłusek

Written By
More from loungemag
Romantyzm, New Romantics i Neoromantyzm [Malwa i Michał]
Romantyzm może mieć różne oblicza. Słowo to przywołuje tak wiele skojarzeń, że trudno nam odnaleźć...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *