Inteligencja jest w modzie [Malwa i Michał]

Inteligencja jest w modzie [Malwa i Michał]
Sztuczna inteligencja na ogół przywołuje negatywne skojarzenia. Spora w tym zasługa branży filmowej, która wykreowała ją na „obcego”, na twór, który ostatecznie przejmie kontrolę nad ludzkością i doprowadzi do upadku świata, jaki dziś znamy.

Na przekór tym pejoratywnym nacechowaniom start-up Vue.AI zajmujący się wykorzystaniem potencjału sztucznej inteligencji w branży fashion, wychodzi do klienta z hasłem: „Humans Building AI for Humans”. Kto w takim razie ma racje? Filmy, w których roi się od strachu przed tym, co nowe, sztuczne i zautomatyzowane, czy szybko rozwijające się start-upy, które głęboko wierzą w możliwość długotrwałej symbiozy pomiędzy człowiekiem a artificial intelligence?

Vue.AI to nowość na globalnym runku

Wykorzystuje AI do precyzyjnego dopasowania produktu do preferencji klienta. Jedną z możliwości jakie daje jest stworzenie reklamy w sklepie online, prezentującej odpowiedni rozmiar, wzór i kolor danego produktu, zgodnie z oczekiwaniami klienta. Za pomocą sztucznej inteligencji Vue.AI jest w stanie zamienić tradycyjną modelkę prezentującą produkt na wirtualnych modeli, którzy zmieniają swój rozmiar, kształty oraz kolor skóry dostosowując się do wyboru jednostki. Cudowny wynalazek, który umożliwi nie tylko szybkie zakupy w pełni dostosowane do naszych potrzeb, ale także znacznie ograniczy potencjalne zwroty oraz zredukuje koszty produkcji zdjęciowych.

Innym przykładem może być wynalazek IBM, Watson.

Ma wiele zastosowań, w modzie jednak najbardziej przydatny jest do gromadzenia ogromnej ilości danych, które każdy z nas, świadomie bądź nie, wprowadza do sieci. Watson analizuje je i szczegółowo opracowuje, tworząc raporty, sugestie i schematy zachowań klientów. Watson wie, o której godzinie i w jakie dni tygodnia chodzisz na zakupy, do którego sklepu udajesz się najpierw, wie czy wybierzesz czerwoną czy białą koszulę i wie także, na jakie promocje zwrócisz uwagę.

Watson oraz inne podobne mu narzędzia towarzyszą ci niemal w każdej sytuacji, w której jesteś klientem. Robiąc zakupy w North Face, system zada ci kilka pytań o Twoje preferencje i wybierze produkty odpowiednie dla ciebie. Watson wie, co lubisz, nawet jeśli Ty tego nie wiesz. Zapewne niedługo pojawi się inny model, który nawet nie będzie musiał zadawać ci żadnych pytań. Po prostu przeanalizuje wszystko, co wpuszczasz do sieci i będzie już wiedział jakiego produktu potrzebujesz.

Sztuczna inteligencja w modzie ma ogromny potencjał

Jest obopólną korzyścią, zarówno dla przedsiębiorcy, jak i dla nas, indywidualnych klientów. Oszczędza nasz czas, pieniądze, irytację i nietrafione zakupy. Sprawia, że wszystko jest prostsze. Jednak sprawia też, że to nie my jesteśmy odpowiedzialni za wybór. Zawęża nam pole poszukiwań, zabiera część przyjemności, wyklucza niespodzianki. Sprawia, że nasz styl jest jednolity, przewidywalny i schematyczny. Narzędzia takie jak Vue.AI nie tylko redukują miejsca pracy w branży, ale też mogą doprowadzić do zniknięcia modowych edytoriali, które z punktu widzenia AI nie mają praktycznego – sprzedażowego zastosowania. Dotyczy to również każdej innej produkcji, która ma po prostu inspirować, nawet jeśli totalnie nie wpisuje się w moje preferencje zakupowe. Ze sztuczną inteligencją moda może stać się tak inteligentna i zindywidualizowana, że nie będzie w niej już miejsca na to, co w niej najbardziej pociągające – inspirującą różnorodność.

Malwa & Michał
Więcej od loungemag
BMW Art Club. Przyszłość to sztuka – SEN MASZYNY
„BMW Art Club. Przyszłość to sztuka” od pierwszej edycji w 2018 roku koncentruje się na punktach...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *