FUSSÉT: Rzeczy, które dodają siły. To zdecydowanie jedna z najgorętszych premier na polskim rynku mody. Marka FUSSÉT została stworzona na potrzeby biznesu i ubioru zgodnie z zasadami dress code, w duchu sztuki męskiego tailoringu, ale z nowoczesnym twistem, dla kobiet.
Pierwsza kolekcja została nazwana DXB, a jej kampanię zrealizowano w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w Dubaju. Jest to również pierwszy zagraniczny rynek, na którym marka zamierza zaistnieć, dzięki udziale w projekcie GO TO BRAND.
– Moim celem jest, aby stworzona przeze mnie marka, a właściwie filozofia FUSSÉT, zaspokajała potrzeby kobiet, które pracują w biznesie, ale nie stronią od mody i nowoczesnych rozwiązań. To marka dla kobiet, które lubią męski styl, kochają klasykę i odważnie łączą je z awangardowymi elementami ubioru – mówi Alicja Lichoń, twórczyni marki i prawniczka z wykształcenia.
W nowej kolekcji FUSSÉT inspiruje się silnym nurtem mody amerykańskiej lat 80. – czyli „power suit”. W tych czasach część jej rodziny wyemigrowała do USA, dlatego szafa babci i mamy była pełna garniturów, sukienek i płaszczy w ponadczasowych fasonach i tkaninach. Kobiety wówczas chętniej i częściej wchodziły do świata korporacji i stawiały na projekty użytkowe. Topowi projektanci oferowali im garnitury z możliwością wyboru spodni i spódnic, a fasony czerpały z męskiej szafy i dodawały pewności siebie.
– Przez wiele lat ubiór formalny był dla mnie codziennością. Wiem jak ważna jest nie tylko wygoda i elegancja w pracy w biznesie, ale także wizerunek. Dobrze skrojone garnitury i odpowiednie dodatki zawsze dodawały mi siły i pewności siebie – dodaje Alicja Lichoń.
Zamierza tworzyć garnitury sezonowe, dopasowane do pory roku. W kolekcji DXB znajdziemy klasyczne barwy – od czerni i bieli, poprzez odcienie granatu, jasne i głębokie szarości, beże, ale także zdecydowane kolory, takie jak czerwień, żółć czy fiolet. Modele są szyte zarówno z gładkich tkanin, ale niektóre mają także subtelną strukturę kratki czy jodełki. Idea marki to budowanie świadomej szafy na lata poprzez wysoką jakość materiałów i klasyczne kroje.
W planach jest także tworzenie kolekcji ślubnych BRIDAL opartych na garniturach i sukienkach oraz linii PETIT – dla kobiet o niższym wzroście i drobniejszej sylwetce. Marka FUSSÉT dzięki utworzeniu własnej pracowni krawieckiej i współpracy z lokalnymi rzemieślnikami wprowadziła komplementarne produkty, pozwalające na uzupełnienie kolekcji o jedwabne sukienki, bluzki, apaszki i w całości ręcznie robione buty wzorowane na modelu męskich lotników.
Zespół FUSSÉT przez trzy lata badał rynek, a przez rok testował tkaniny od włoskich producentów, pytał o metody produkcji, zasady zatrudniania pracowników, korzystania z ekologicznych źródeł energii. Cel był jeden – wybranie dostawcy oferującego najwyższą jakość i produkującego w sposób ekologiczny i etyczny.
Zdjęcia: Mateusz Stefanowski / Art Factory