Światło dzienne ujrzała kampania Langusta Lipsmarki Diligent, autorstwa fotografa Jana Kriwola. Kampania promuje tegoroczną edycję Fresh Fashion Awards – konkursu dla projektantów mody i akcesoriów.
“Kolekcja Langusta Lips odnosi się do kształtu langusty, jej rozbudowanego korpusu, kolorystyki – pomarańczowego, brzoskwiniowego, czy beżowego. Metaforycznie ukrywamy behawioralne podłoże, nawiązujące do deformacji ciała i twarzy” – mówią Szymon Mrózek i Marta Pospieszna, projektanci marki Diligent.
Kolekcja powstała przy współpracy ze współczesną artystką Alicją Białą, której ideą było zmaterializowanie tytułowego Langusta Lips. Przy okazji tej odsłony nawiązano również współpracę z marką Adidas oraz projektantem Zulu Kukim. Jej efektem jest limitowana edycja butów, których forma odnosi się do sportu, będącego częścią DNA marki. Zdjęcia Jana Kriwola wywołują wizualne złudzenie, które przenosi nas do wnętrza oceanu.
Szymon Mrózek i Marta Pospieszna ukończyli szkołę School of Form. Charakteryzuje ich indywidualizm i odwaga, nie boją się teatralnych konwencji. Kolekcje Diligent mają wyrazisty, mocny przekaz.
Duet w zeszłym roku zachwycił swoimi projektami jurorów Fresh Fashion Awards 2017 powered by Noizz i został głównym zwycięzcą konkursu.