Rzecz wydawałoby się dość prosta – „wybierzemy salę, która nam się spodoba, będzie nam odpowiadała wielkością i ceną!” Czy jednak to wszystko?
Dopiero przy wyborze lokalu, gdzie ma odbyć się wesele, przyszła para młoda zdaje sobie sprawę, że nie jest to takie łatwe. Już samo oglądanie wielu sal i ofert może przyprawić o zawrót głowy, a przecież jest to tylko jedna z wielu spraw do rozważenia przed ślubem. Potrzebna jest więc odpowiednia strategia.
Drodzy Narzeczeni, sala weselna to nie tylko miejsce – to również obsługa w trakcie trwania uroczystości, to też specjalista, który przygotowuje razem z Wami ten wyjątkowy dzień. Dowiedzcie się, czy wszelkie formalności z zakresu organizowanej uroczystości (menu, nakrycia, dekoracje, rezerwacja noclegów) będziecie załatwiać z jedną osobą, czy też z kilkoma. Jeżeli jest to jedna osoba – to dobrze, bo będzie miała w głowie całą koncepcję od A do Z.
Kolejną niezwykle ważną, a często pomijaną sprawą jest ustalenie, ilu kelnerów będzie obsługiwało Waszych Gości. Im mniej Gości przypada na jednego kelnera, tym dania będą sprawniej serwowane, talerze nie będą zalegać na stołach, a Wasi Goście nie uschną z pragnienia czekając na zamówioną kawę czy herbatę. Dowiedzcie się przede wszystkim, jak szybko zostanie podany uroczysty obiad i jak długo będzie trwał. Reasumując: 1 doświadczony kelner na 27 Gości to dobry wynik, powyżej tego standardu musicie liczyć się z tym, że Goście zaczynający zupę będą oglądać swoich “współ-weselników” z drugiego końca sali, kończących deser.
Oczywiście wygląd sali to kwestia gustu, jednak warto zadać sobie pytanie, czy cena którą za nią płacimy obejmuje dekorację np. świeże kwiaty, czy też będziemy musieli osobno wynająć firmę dekoracyjną. Zorientujcie się, czy cena za salę/menu obejmuje pełną zastawę, gdyż w niektórych lokalach jest to kwestia osobno płatna. Warto zwrócić uwagę na to, czy cena jest niższa niż u konkurencji, bo wtedy mogą się za nią kryć dodatkowe koszty. I na odwrót – droga sala może okazać się ofertą ‘all inclusive’, gdzie nie będziecie musieli płacić za szereg rzeczy, które są już wliczone.
Wesela można organizować w restauracjach, zamkach czy też hotelach. W tych ostatnich, standardem staje się apartament dla nowożeńców gratis (no dobrze, ‘wliczony w cenę’). Warto z tego skorzystać, poranek po weselu z gotowym już śniadaniem i kawą bardzo odpręża. Rozpatrzcie również, czy Wasz lokal oferuje dostateczną ilość miejsc parkingowych dla Waszych Gości, oprócz tego czy ma sejf, w którym można zdeponować koperty i miejsce na prezenty. Możecie oczywiście polecić komuś z rodziny, aby zajął się ich pilnowaniem przez całe wesele. Lepiej jednak oszczędzić mu takiego stresu.
Wybór sali to tylko jeden z wielu etapów. Jak zapewne wiecie, warto rezerwować ją dużo wcześniej, aby nie okazało się, że wymarzony lokal będzie zajęty, gdy będziecie mieć już zorganizowane inne rzeczy. W dużej części miejsce, gdzie odbędzie się wesele odpowiada za powodzenie przyjęcia. Na pewno personel lokalu z doświadczeniem podpowie Wam, z którymi firmami warto współpracować, nie zapomni o wszelkich szczegółach, jak i również w razie pojawienia się nieprzewidzianych sytuacji – będzie wiedział jak z nich wybrnąć. A teraz przeglądnijcie oferty z Waszego miasta, poczytajcie opinie na lokalnych forach internetowych, i umawiajcie spotkania. Powodzenia! 🙂
Andrzej Witek