Zakupowa oś czasu
Infografika Shopalike.pl pokazuje na osi czasu średni czas potrzebny Europejczykom na dokonanie zakupu kilku popularnych produktów. I tak najmniej czasu potrzebujemy średnio na zakup okularów przeciwsłonecznych, najwięcej zaś na zakup kanapy. Dla łatwości różnymi kolorami zaznaczone zostały kategorie produktów: ubrania, meble, czy kosmetyki.
Jak to wygląda w Polsce?
A jak Polacy prezentują się na tle innych Europejczyków? Dane pokazują, że nasi rodacy szczególnie dużo czasu poświęcają na zakup mebli. To kategoria, w której proces zakupowy trwa w ogóle długo, jednak w Polsce jesteśmy pod tym względem rekordzistami (zakup kanapy przeciągamy nawet do 4 dni!). Najszybciej spośród Europejczyków idzie nam natomiast zakup dżinsów, klikamy na ‘kup’ już po 25 minutach od zobaczenia produktu, oraz butów – potrzebujemy na niego niecałe 20 minut (tu ustępujemy tylko Czechom).