Odkąd zakupy w sieci stały się tak popularne (a szacuje się, że około połowa z nas przynajmniej raz kupiła coś online), firmy próbują zrozumieć, w jaki sposób ludzie zachowują się podczas dokonywania wyboru. Jedną z miar jest czas, jaki poświęcamy na wybór oraz podjęcie decyzji o zakupie konkretnego produktu. Czas ten przypuszczalnie różni się w zależności od tego, jakiego produktu dotyczy, ale też kim jest kupujący. Czy istnieją różnice ze względu na kraj pochodzenia? Właśnie nad tym pochylili się badacze z portalu ShopAlike. W badaniu, które przeprowadzili, przyjrzeli się zachowaniu nabywców z 12 krajów Europy: Czech, Danii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Norwegii, Polski, Słowacji, Szwecji i Włoch. Czy bardzo się od siebie różnimy?
Czas na zakup różni się w zależności od kraju
Okazało się, że różnice w czasie, w jakim kupujemy dany produkt mogą być naprawdę duże. Dla przykładu, podczas gdy zakup ubrań w większości krajów nie zajmuje więcej niż godzinę, Francuzi potrzebują na to nawet 4 godzin- to najdłuższy czas w tej kategorii. Z drugiej strony Słowacy kupują ubrania najszybciej, w zaledwie 20 minut przechodzą przez cały proces od zauważenia produktu do jego zakupu. Podobne różnice zauważono w przypadku innej popularnej w internecie kategorii – butów. Podczas, gdy średnia dla Europy wynosi 68 minut, Francuzi przeciągają wybór aż do 4 godzin, a Norwegowie potrzebują na niego zaledwie 10 minut.