Alfa Romeo Stelvio – w dieslu czy benzynie?

W naszym teście porównamy dwa najmocniejsze (oprócz Quadrifoglio) odmiany silnikowe w wersji benzynowej oraz diesla – 2.0 280 KM i 2.2 210 KM. Zacznijmy od mocniejszego wariantu benzynowego. SUV z mocą 280 KM przy masie 1600 kg i dużej bryle jest bardzo szybki, ale nie czyni ze Stelvio sprintera, lecz aspirującego sportowca. Pamiętajmy o wersji Quadrifoglio z silnikiem 2.9 litra i 510 KM. Wariant 280-konny idealnie wpisuje się pomiędzy słabszy silnik 2.0 200 KM i odmianę Q. W połączeniu z automatyczną przekładnią ZF o 8 przełożeniach staje się samochodem niemal idealnym na co dzień. Charakterystyka pracy dwulitrowej jednostki z turbo jest dosyć klasyczna. Dysponujemy maksymalnym momentem na poziomie 400 Nm od nieco ponad 2000 obrotów bez konieczności kręcenia silnika pod czerwone pole. W połączeniu z płynnie działającą skrzynią biegów możemy korzystać ze wszystkich wcieleń Stelvio. Od rodzinnego auta przez wygodną bulwarówkę po całkiem żwawe auto, które pozwala na trochę więcej zabawy.

Alfa Romeo Stelvio - w dieslu czy benzynie? Alfa Romeo Stelvio - w dieslu czy benzynie? 1

To wszystko przy średnim spalaniu w mieście w okolicach 11 litrów. Szkoda, że ponownie nie powalczono o jakikolwiek agresywniejszy pomruk z wydechów. W przypadku całej rodziny silników TBi, której pierwsza odmiana o pojemności 1.75l i mocy 200 KM debiutowała w modelach 159 i Brera, nie możemy mówić o jakichś nadprogramowych doznaniach akustycznych.

Więcej od loungemag
Łukasz Czub: Łamiemy stereotypy, że dobra sztuka jest droga [wywiad]
Rozmowa z Łukaszem Czubem, managerem Galerii Orient w Szczecinie, o łączeniu sztuki i lifestyle’u Galeria Orient,...
Więcej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *