ZADBAJ O KRĘGOSŁUP!

Problem bólu pleców i karku jest coraz powszechniejszy. Wynika to przede wszystkim z niezdrowego trybu życia. Co robić kiedy bolą plecy, ale nie jest to uraz, tylko zmęczone mięśnie? Jakie metody są sprawdzone i naprawdę skutkują?

1. Jeżeli spędzisz dużo czasu w pozycji siedzącej, polecam zmianę krzesła na dużą piłkę rehabilitacyjną. Wystarczy 1 godzina dziennie spędzona na piłce, a wzmocnisz mięśnie i odciążysz kręgosłup. Piłka wymusza prawidłową pozycję ciała i zmusza do pracy mięśnie stabilizujące Twój kręgosłup.
2. Ruch złagodzi twój ból. Zaplanuj sobie jakąkolwiek aktywność fizyczną. Każda praca narządu ruchu dobrze działa na utrzymanie prawidłowej postawy, np. nordic walking, zwykłe chodzenie, pływanie, bieganie umiarkowanym tempem czy jazda na rowerze. Nie bój się i włącz odpowiednio ukierunkowany trening do swojego planu dnia.

1 of 2

Komentarze

Problem bólu pleców i karku jest coraz powszechniejszy. Wynika to przede wszystkim z niezdrowego trybu życia. Co robić kiedy bolą plecy, ale nie jest to uraz, tylko zmęczone mięśnie? Jakie...
" />