Z POLSKĄ METKĄ – MINOU Cashmere

Z POLSKĄ METKĄ - MINOU Cashmere
Natalia Rochacka, pomysłodawczyni i właścicielka marki, ukończyła Akademię Muzyczną w klasie flet poprzeczny. Pracowała w działach marketingu i promocji polskich i międzynarodowych firm w Warszawie, Dubaju oraz Bahrajnie. W grudniu 2014 roku stworzyła swoją własną markę MINOU Cashmere.

MINOU Cashmere powstało z miłości do kaszmiru oraz do szali jako istotnego elementu stroju. Ten dodatek w niezwykły sposób potrafi zmienić zwykłą stylizację w coś wyjątkowego i stanowi codzienne uzupełnienie stroju każdej stylowej kobiety. Tworząc swoją markę pragnę przyczynić się do popularyzacji w Polsce kaszmiru – wełny, która nie tylko jest wyjątkowo miękka, lekka i ciepła, ale również nadzwyczajnie trwała i mająca niezwykłe właściwości termoaktywne. Jest to idealny produkt dla osób, które cenią jakość, najlepszy gatunek tkaniny, ponadczasowe wzornictwo oraz nietuzinkowe dodatki. Wiedza o tej wełnie jest ogromna. Uczę się od mistrza w Nepalu, który od pokoleń zajmuje się trudną sztuką obróbki i przygotowania wyrobów z kaszmiru.

Wełna kaszmirowa jest uważana za najbardziej ekskluzywną i wyjątkową ze względu na jej niezwykłe właściwości termoregulacyjne. Te właściwości wynikają z faktu, że kozy odmiany Capra Hisca, od których pozyskuje się wełnę, zamieszkują najwyższe obszary Himalajów, gdzie temperatura spada nawet do – 40 stopni, wytwarzają wewnętrzną warstwę wełny o grubości prawie 4 razy cieńszej niż ludzki włos. Wełna ta jest wyjątkowo ciepła – stanowi najlepszą na świecie izolację cieplną.

Z POLSKĄ METKĄ - MINOU Cashmere

Wełna kaszmirowa jest do ośmiu razy cieplejsza niż wełna owcza, ale przy tym dużo lżejsza i co najważniejsze – ma właściwości termoregulacyjne. Kaszmir pozyskuje się wiosną i latem, ręcznie zbierając wełnę z krzaków, o które ocierają się kozy lub wyczesując je. Pozyskiwanej w ten sposób wełny nie jest dużo – starcza jej na produkcję jednego, niezbyt dużego szala. To tłumaczy wysoki koszt wyrobów z kaszmiru.

W dzisiejszym świecie istnieje mnóstwo podróbek produktów najbardziej znanych marek oraz produktów najlepszej jakości. Dotyczy to również kaszmiru. Nasz rynek wciąż przedstawia wiele produktów jako kaszmirowe, kiedy tak naprawdę są to produkty zawierające jedynie kilka procent kaszmiru albo dodatki innych wełen. Ich cena odbiega znacznie od rzeczywistych kosztów pozyskania, obróbki oraz wytworzenia kaszmiru. Pamiętając, że produkty maszynowo farbowane i maszynowo tkane nigdy nie dorównają jakością i trwałością tym tworzonym w tradycyjny, ręczny sposób.

Zwróćmy uwagę na sposób obchodzenia się z kaszmirowymi wyrobami – wymagają one troski i szczególnego traktowania. Nie powinno się nosić kaszmiru codziennie, wełna musi odpocząć, złożona na półce. Zaleca się jedynie pranie chemiczne, po którym kaszmir odzyskuje miękkość i puszystość. Pranie ręczne, prawidłowo wykonane, jest skomplikowane – na naszej stronie, w zakładce Kaszmir zamieszczamy instrukcję prania naszego wytwórcy w Nepalu. Zwykłe pranie ręczne albo program prania ręcznego w pralce może niestety pozbawić kaszmir jego właściwości i nigdy nie przyniesie takiego efektu jak pranie chemiczne.

Jak odróżnić prawdziwy kaszmir od podróbki? Podrabiane szale kaszmirowe są zazwyczaj wykonane z mieszanek z wełną owczą lub wełną jaków lub z akrylu (rodzaj włókna syntetycznego, bardzo miękkiego w dotyku). Żeby sprawdzić prawdziwość wełny, lekko zwilż szal i powąchaj go. Zapach kaszmiru przywodzi na myśl zapach mokrego zwierzęcia (ale nie jest to nieprzyjemny zapach). Inny test to spalenie kilku nitek. Gdy wełna kaszmirowa się pali, pachnie jak palone włosy. To, co pozostaje, to tylko popiół i łatwo schodzi.

Jeśli materiał jest syntetyczny zapach jest nieco chemiczny. Po zdmuchnięciu płomienia pozostaje mały „koralik”, który jest przymocowany do tkaniny. Charakterystyczną cechą MINOU Cashmere jest dbałość o szczegóły, zarówno produktów jak i ich opakowań oraz strony graficznej marki. Szale powstają ze 100% kaszmiru. Tkane są ręcznie w Nepalu, w miejscu gdzie przestrzegane są zasady CSR – wspierany jest rozwój zawodowy kobiet, a praca dzieci jest zakazana. Nasz parter biznesowy angażuje się również w akcje społeczne m.in. w niesieniu pomocy ofiarom trzęsienia Ziemi w 2015r. Mając na uwadze estetyczne walory nasze produkty są pięknie pakowane, więc dzięki zarówno zawartości, jak i opakowaniu stanowią kwintesencję idealnego prezentu – dla kogoś bliskiego lub dla siebie samej.

Z POLSKĄ METKĄ - MINOU Cashmere

W przyszłości planuję rozszerzenie asortymentu o ubrania typu basic, również ze 100% kaszmiru, zaangażowanie we wszelkie działania, które będą inspirować Polki i Polaków do noszenia kaszmiru oraz rozszerzanie działalności na rynki zagraniczne.

Produkty MINOU Cashmere można znaleźć w butiku firmowym w Warszawie przy ulicy Nowogrodzkiej 6, w butiku online www.minou.pl oraz w dziewięciu butikach stacjonarnych w Warszawie, w Sopocie oraz w Berlinie (adresy są na www.minou.pl). Lista butików stacjonarnych jest stale powiększana.

Monika Gąsiorek-Mosiołek

Komentarze

Natalia Rochacka, pomysłodawczyni i właścicielka marki, ukończyła Akademię Muzyczną w klasie flet poprzeczny. Pracowała w działach marketingu i promocji polskich i międzynarodowych firm w Warszawie, Dubaju oraz Bahrajnie. W grudniu 2014 roku...
" />