Wyścig po luksus

fot. valiram.com

Ostatnio Galliano wspomniał, że zamierza rozpocząć współpracę z sieciówkami przy tworzeniu wyjątkowych, ale ogólnie dostępnych kolekcji. W listopadzie, do najbardziej popularnej sieci, H&M, trafi kolekcja jednego z czołowych i szanowanych projektantów – Alexandra Wanga. Tym samym dołączą do sporego grona projektantów najwyższej kategorii, którzy zaangażowali się we współpracę z tym koncernem. Nikt nie robi z tego afery na skalę globalną; a Lagerfeld czy Stella McCartney nie stracili klienteli, która na co dzień omija H&M szerokim łukiem.

Na naszym polskim podwórku sprawa wygląda jednak inaczej. Dyskusja jaka rozpętała się po promocji toreb Wittchen w Lidlu przypomina batalię o sprawy naprawdę wielkiej wagi. Okazało, że niektóre blogerki czy „osobowości modowe” twierdzą, że marki luksusowe powinny pozostać nietykalne dla „reszty” społeczeństwa i muszą dbać o swój elitarny status na rynku. Oburzenie jakie towarzyszyło sporej przecenie torebek nie miało końca, a wypowiedzi mu towarzyszące niebezpiecznie oscylowały wokół podziału społeczeństwa na lepszych i tych, co mogą szukać produktów jedynie na półkach dyskontów.

1 of 3

Komentarze

Ostatnio Galliano wspomniał, że zamierza rozpocząć współpracę z sieciówkami przy tworzeniu wyjątkowych, ale ogólnie dostępnych kolekcji. W listopadzie, do najbardziej popularnej sieci, H&M, trafi kolekcja jednego z czołowych i szanowanych projektantów...
" />