Trening z Adą Palka. Uczyń z każdej przeszkody swoją szansę

Trening z Adą Palka. Uczyń z każdej przeszkody swoją szansę
fot: Oliwia Grochal
Do osiągnięcia sukcesu w walce ze zmianą niezdrowego trybu życia związanego z pracą, prowadzi kręta i wyboista droga. Musicie być gotowi na trudne chwile, na to że droga będzie długa, ale jak ją przemierzycie, osiągniecie zdrowie i 100% sukces. Powodzenie zależy od dobrej identyfikacji problemów i zdolności systematycznej pracy nad zmianą złych nawyków.

„Uczyń z każdej przeszkody swoją szansę!” – to jest moje hasło przewodnie.
Mam to zdanie napisane na pierwszej stronie swojego kalendarza. Pozwala mi przeciwstawić się problemom dnia codziennego, a przede wszystkim walczyć ze swoimi słabościami. Chciałabym teraz opisać najczęstsze przeszkody treningowe, które stanowią dla Was barierę w drodze do zdrowego i aktywnego życia. Musicie wiedzieć z czym walczyć i jak się temu przeciwstawić. Dlatego nie szukajcie wymówek i zmierzcie się z problemem od zaraz! I nie mówcie, że się nie da !!! Da się! Dla chcącego nic trudnego!

Wasze najczęstsze wymówki treningowe:

„Nie mam czasu na ćwiczenia fizyczne”- Pracujecie, jesteście kreatywni, więc nie mówcie, że nie macie czasu. Twórcze podejście i dobry plan pozwolą na wygospodarowanie chociaż 1 godziny 3 razy w tygodniu. Macie go więcej niż Wam się wydaje. Zastanówcie się ile dziennie siedzicie z telefonem, przeglądając niepotrzebne rzeczy w Internecie. Biernie obserwujecie co robią inni, albo spędzacie czas oglądając telewizję. Dla mnie problem braku „czasu” na trening nie istnieje, dla Was również nie będzie istniał, tylko musicie ustalić wcześniej priorytety. Regularny trening wymaga wyrzeczeń i zerwania ze starymi nawykami, ale kto jak nie wy dacie radę temu wyzwaniu.

fot: Michał Piekaj
fot: Michał Piekaj

„Nie lubię ćwiczyć” – Wiecie dlaczego tak mówicie? Wysiłek kojarzy wam się ze zmęczeniem, bólem i nudą. Odczarujcie to! Wasze podejście, wpływa na to jak wizualizujecie sobie ćwiczenia fizyczne. Trening możecie zrobić wszędzie, nawet w czasie pracy i może być przyjemnym doświadczeniem. Na pewno nie będzie on ponad wasze możliwości.

„Zmęczenie nie pozwala mi na ćwiczenia” – Na ogół już na początku dnia wasze nastawienie jest negatywne i narzekacie na brak energii do działania. Po prostu Wam się nie chce. Podejrzewam, że brak aktywności fizycznej może potęgować u Was uczucie ogólnego zmęczenia. Osobiście, im częściej ćwiczę tym mam więcej energii życiowej i siły do działania. Możecie się śmiać, ale naprawdę tak jest. Sami się o tym przekonacie jak zaczniecie stosować się do moich rad. Kiedy jesteście zmęczeni pracą umysłową i stresem, ruch i wysiłek jest ulgą i wybawieniem.

fot: Michał Piekaj
fot: Michał Piekaj

„Nie mogę ćwiczyć, bo odczuwam bóle stawowe i boli mnie kręgosłup” – Ćwiczenia fizyczne mogą być dla was zbawienne. Aktywność pomaga pozbyć się wielu objawów we wczesnym stadium choroby. Odpowiednio dobrane ćwiczenia zwiększą ruchomość w stawach, poprawią ogólny stan organizmu i rozluźnią zastane mięśnie.

„Bardzo często podróżuję i nie mam warunków do treningu” – Trenować możesz w każdym miejscu, nawet w samolocie, chodzi o kilka minut ruchu. Jeżeli zatrzymujecie się w hotelu, najczęściej macie do dyspozycji siłownię, możecie też poćwiczyć w pokoju hotelowym. W wolnej chwili przejdźcie się po okolicy, wynajmijcie rower, przebiegnijcie się. Naprawdę jest dużo możliwości!

„Nie ćwiczę w biurze, bo wszyscy się patrzą i wyglądam śmiesznie” – Oddal takie myśli! Wiem, że najtrudniej jest zacząć. Osoby, które się z Was śmieją, następnym razem dołączą do treningu. Dajcie przykład i nie zwracajcie uwagi na innych. Spytajcie siebie co jest dla Was ważne i dla Waszego zdrowia – właśnie, macie odpowiedź! Więc do dzieła!

Jak poradzić sobie z treningowymi wymówkami

NA POCZĄTEK MAM DLA WAS PIĘĆ RAD, KTÓRE ZAGWARANTUJĄ WAM SUKCES W TRENINGU:

KONTROLA STANU ZDROWIA
POZYTYWNE NASTAWIENIE
SILNE POSTANOWIENIA I REALNE CELE
REGULARNE ĆWICZENIA (TRENING WZMACNIAJĄCY, TRENING CARDIO, STRETCHING)
PRAWIDŁOWE ODŻYWIANIE

Skupcie się na tych wskazówkach, a na pewno Wasza przygoda z trenowaniem będzie przyjemnym doświadczeniem. Postawcie na ruch i aktywność. Lepsza sprawność, to lepsze samopoczucie i wydajność w pracy!

Adrianna Palka

Komentarze