Ślubny market. Kampania #changedestiny

„Jesteśmy singielkami, ale nie jesteśmy gorsze” – to protest chińskich kobiet przeciwko presji zawierania małżeństwa przed 27 rokiem życia.

 

 

„Sheng Nu” – w dosłownym tłumaczeniu oznacza w języku chińskim „resztki kobiety” – wyjaśnia nam Li yu Xuan, 33-letnia Chinka, w nawiązaniu do nowego filmu Prestige Skincare SK-II,  pokazującego problem młodych niezamężnych chińskich kobiet, które wbrew obowiązującej tradycji chcą pozostać same i skupić się na rozwoju osobistym i karierze.

W ubiegłym roku Międzynarodowy Prestige Marka SK – II, rozpoczęła globalną kampanię społeczną pod tytułem #changedestiny, która ma na celu inspirować i wspierać kobiety do kształtowania własnego losu i przełamywania barier, stawianych im przez ich własne społeczeństwo. Historie wielu takich kobiet stały się inspiracją do powstania filmu Ślubny market. Film ukazuje dość szeroko pojęty problem niezamężnych młodych chińskich dziewczyn określanych mianem Sheng Nu, które postanowił podzielić się swoim doświadczeniem i tym samym odważnie zaprotestować przeciwko kontrowersyjnej, ich zdaniem, obyczajowości. Według The New York Times, termin Sheng Nu został spopularyzowany zupełnie niedawno przez organizację All – China Womens Federation, w celu nagłośnienia problemu jakim stała się presja wywierana na kobiety, które niezależnie od powodu, postanowiły czekać z wyjściem za mąż lub jeszcze szukają prawdziwej miłości.

Key_Images_00092734

 

Ale jak pokazuje film, małżeństwo z miłości w takim środowisku jest bardzo trudne do zrealizowania. Częstym widokiem w Chinach są ślubne targowiska, gdzie rodzice wystawiają na sprzedaż swoje córki, zachęcając potencjalnych kawalerów do “kupna” wymarzonej żony. Takie miejsca mają więcej wspólnego z handlem i marketingiem niż uczuciem. Symbolizując w ten sposób różnicę poglądów między dwoma pokoleniami, jak i rozterki kobiet chcących sprostać oczekiwaniom rodziców, a jednocześnie wybrać własną drogę w życiu.

Key_Images_00095017

 

Uwieńczeniem kampanii SK – II, jest instalacja, powstała ze zdjęć wielu pięknych, szczęśliwych chodź niezamężnych kobiet, która ma być przeciwieństwem powszechnie obowiązującego stereotypu Sheng Nu. Projekt ten ma na celu uświadomić społeczeństwu że można i warto decydować o własnym losie, pozostając jednocześnie w zgodzie z rodziną i przyjaciółmi.

Key_Images_00095787

Komentarze

„Jesteśmy singielkami, ale nie jesteśmy gorsze” – to protest chińskich kobiet przeciwko presji zawierania małżeństwa przed 27 rokiem życia.     „Sheng Nu” – w dosłownym tłumaczeniu oznacza...
" />