Rewolucja na talerzu

Rewolucja na talerzu
Wraz z początkiem marca nadchodzi okres, w którym średnio co drugi z Nas zapomina o swoich noworocznych postanowieniach, a Ci bardziej ambitni, powoli zaczynają tracić entuzjazm do ich wypełniania. W ten oto sposób siłownie, po styczniowym oblężeniu, zaczynają świecić pustkami a stosy „fit książek” powoli pokrywają się coraz grubszą warstwą kurzu. Nie oznacza to jednak, że czas stanął w miejscu – nie dajcie się zwieść, do lata pozostały już niespełna 4 miesiące, a marzenia o idealnej sylwetce wciąż czekają w kolejce do spełnienia.

Pojawia się wtedy pytanie, czy nie popełniamy jakiegoś zasadniczego błędu? Katujemy się restrykcyjnymi dietami, odmawiamy sobie przyjemności i stajemy się zakładnikami marzeń o letnim ciele, żyjącymi o liściu sałaty, popijanej bezkofeinowym latte na odtłuszczonym mleku sojowym. Ile jednak czasu jesteśmy w stanie wytrzymać na tak wymagającej diecie ? Sukcesem okaże się miesiąc, góra półtora. W tym okresie oczekujemy oszałamiającego spadku wagi, a po jego osiągnięciu chcemy czym prędzej zapomnieć o żywieniowych wyrzeczeniach i marzymy o powrocie do normalności. I tak aż do kolejnego stycznia – miesiąca w którym na nowo ogarnie Nas szał odchudzania…A gdyby tak zastąpić krótkookresowe, męczące diety, zdrowym trybem odżywiania praktykowanym przez 365 dni w roku ? Zmiana kilku żywieniowych nawyków może dla wielu z Nas okazać się kluczem do sukcesu. Od czego więc zacząć ?

1. Pierwsza misja – POŻEGNANIE Z WĘGLOWODANAMI

Na dobry początek usuńmy z talerzy niewiele wkładające do naszej diety wypełniacze takie jak frytki (o, zgrozo!), makaron czy ryż, robiąc tym samym miejsce dla pysznych sałatek z awokado czy gotowanych na parze warzyw. Zrezygnujmy z pieczywa podczas śniadania, zastępując je aromatycznym pomidorem z mozzarellą i dodatkiem świeżych ziół.

2. ZAGRAJMY W ZIELONE

Wyeliminujmy niezdrowe przekąski, drożdżówki czy batoniki zjadane w porze drugiego śniadania. Zamiast tego twórzmy wedle uznania pyszne zielone koktajle – szpinak, jabłko, kiwi i cytryna uwiodą Was już po pierwszym łyku. Nie ulegajmy złym wspomnieniom z dzieciństwa, szpinak już dawno przestał być przedszkolnym koszmarem i w odpowiednim połączeniu z pewnością zasłuży na miano naszego dobrego przyjaciela.

3. ZDROWA PRZEKĄSKA

Siedzisz przed telewizorem, uczysz się czy odpoczywasz, i nagle nawiedza Cię ochota na coś słodkiego ? Chyba każdy z Nas zna to uczucie. Warto sięgnąć wtedy po zdrową przekąskę. W tej roli doskonale sprawdza się grejpfrut – nie tylko świetnie smakuje, ale i skutecznie ogranicza apetyt.

4. WODA, KTÓRA ZDROWIA DODA

Zapomnijmy o słodkich sokach czy gazowanych napojach. Zaprzyjaźnijmy się z wodą mineralną oraz cytryną. Jeśli jesteście sceptycznie nastawieni do tego pomysłu, zerknijcie na kolorowe opakowania po sokach i przekonajcie się sami, ile łyżek cukru znajduje się w szklance napoju, który towarzyszy Wam podczas posiłku. Zaskoczeni ?

5. SŁODKA (I CAŁKIEM ZDROWA) WIECZORNA NAGRODA

Myślicie że kolacja to zawsze monotonne kanapki z szynką i serem ? Nic bardziej mylnego ! Naturalny jogurt z dodatkiem świeżo uprażonych na patelni migdałów, łyżeczką granoli oraz miodu będzie pysznym zakończeniem dnia.

6. JEDZ PYSZNIE, ZDROWO I KOLOROWO

Jeżeli chcemy na dobre zmienić nasze nawyki żywieniowe, musimy pamiętać że nowa dieta wcale nie oznacza rezygnacji z przyjemności, jaką daje Nam jedzenie. Posiłki wciąż mogą być pyszne, a do tego powinny się estetycznie prezentowa
. Dzięki temu nowy sposób odżywania stanie się dla Nas czymś oczywistym i naturalnym, a nuda nigdy więcej nie zagości na naszych talerzach.
Smacznego !

Paulina Salamon

Komentarze

Wraz z początkiem marca nadchodzi okres, w którym średnio co drugi z Nas zapomina o swoich noworocznych postanowieniach, a Ci bardziej ambitni, powoli zaczynają tracić entuzjazm do ich wypełniania. W ten...
" />