„Nasza wódka zmienia podejście konsumenta do wódek w ogóle” [wywiad]

"Nasza wódka zmienia podejście konsumenta do wódek w ogóle" [wywiad]
O tym dlaczego wysoka jakość musi mieć swoją cenę i co oznacza klasa ultra premium – rozmawiamy z prezesem Deluxe trade …..
Skąd Wasze zainteresowanie alkoholem wysokiej jakości, chęć zajmowania się nim zawodowo?

Zainteresowanie handlem alkoholem pojawiło się za namową znajomych z Białorusi, którzy współpracowali z gorzelnią Mińsk Crystal  i znali przypadek doskonałej receptury, sprawdzonej tylko raz, poprzez zamówienie koszernej partii luksusowej wódki na rynek izraelski i USA . Gorzelnia przy ścisłej współpracy z zamawiającym, stworzyła unikalną recepturę bazując na najlepszych składnikach, doskonałej artezyjskiej wodzie i unikalnym prestiżowym opakowaniu. Z różnych jednak powodów nie powstała z tego stała współpraca. Dlatego powstała Grupa DELUXE, która jako Generalny Importer i Dystrybutor wraz ze spółką sprzedażową DELUXE Trade Sp. z o.o., Sp. K. zajmującą się Dystrybucją docelową po rozmowach z partnerami z Białorusi, postanowiła zająć się budowaniem marki i sprzedaży na wielu rynkach.

Jak i kiedy powstała marka DELUXE, czuliscie ze tego brakuje na rynku?

Sama marka DELUXE ORIGINAL VODKA powstała na zamówienie Izraela i USA, lecz jak wspomniałem nie doszło do stałej współpracy. Grupa DELUXE przejęła jeśli można tak powiedzieć, gotowy projekt. Właśnie dlatego, że tak unikalnego smaku i składu wódki, naszym zdaniem na runku nie było – to podjęliśmy się tego wyzwania. Nas ujął smak i jakość wódki, co przede wszystkim można docenić następnego dnia po jej wypiciu 😉 Sama marka powstała w 2013 – 2014 roku i także w roku 2014 trafiła do nas.

Co takiego jest w tej wódce, że stanowi klasę ultra premium i co to w ogóle jest za klasa?

DELUXE ORIGINAL VODKA to przede wszystkim receptura. To nie jest wódka z ziemniaka lecz ze starannie wyselekcjonowanych gatunków zbóż, których receptury są opracowywane w Crystal Mińsk od 1893 roku. To właśnie w tej gorzelni produkuje się najlepszy spirytus świata a nadto niepowtarzalnie się go destyluje. Nasza wódka jest destylowana siedem razy, co właśnie sprawia, iż jest absolutnie mocno osadzona w klasie ultra premium. To właśnie klasa wódek o najwyższej czystości destyaltu a także indywidualnie opracowanej recepturze.

Wspomnieć należy, że woda do produkcji wódki to woda organiczna, nie stosowana do produkcji żadnej innej wódki na świecie. Wodę pozyskujemy ze źródeł artezyjskich, które dają wodę o wiele czystszą niż wody mineralne. Gdyby komuś jeszcze to nie wystarczało dodam, że wódka przed opakowaniem, leżakuje jeszcze w specjalnych kadziach wypełnionych kamieniami szlachetnymi, takimi jak bursztyn, srebro i złoto a czasem nawet diamenty. Leżakowanie to było znane niektórym gorzelniom już w wieku XIX. Proces ten daje łagodny, aksamitny smak, którego próżno szukać w tańszych odpowiednikach

Dlaczego skupiacie się właśnie na wódce, jak zmieniło się w ostatnich latach podejście do wodki?

Na początku być może sami nie zdawaliśmy sobie sprawy z tego jak rozległy i ogromny jest temat wódki z klasy ultra premium. Skupiliśmy się na wódce, gdyż jest tematem najszerszym w całej gamie produktów Grupy DELUXE. Bardzo dużo czasu zajmuje dotarcie do środowisk i miejsc, gdzie doceniany jest smak i jakość wódki. Są jednak takie miejsca i jest ich na tyle dużo, że pracy przed nami ogrom. My po kilku latach pracy, wiemy już, że segment rynku, którym jesteśmy zainteresowani a także świadomość konsumentów – rośnie. Rośnie w kierunku zakupu i degustacji produktów alkoholowych o wysokiej jakości. Podejście konsumentów stale się zmienia z tendencją do zakupu alkoholi z grupy ultra premium. Czasem jest to zwykła ciekawość, a czasem świadoma decyzja o spożywaniu tylko dobrych alkoholi. Ogólnie społeczeństwo jest coraz zamożniejsze, a to sprzyja.

W dystrybucji skupiacie się na Polsce, czy macie równie dużo klientów zza granicy?

Grupa DELUXE jest wyłącznym Dystrybutorem DELUXE ORIGINAL VODKA a także innych produktów z grupy na rynki Europy, Azji, Afryki, Australii, USA i Nowej Zelandii. Możemy także pracować i częściowo pracujemy także na innych – pozostałych rynkach. Wódka jest dobrze znana w Szwajcarii, Anglii, a także na Ibizie. Mamy też w przygotowaniu duże kontrakty w Niemczech. Pracy jest dużo, a marka staje się coraz bardziej znana i dostrzegana.

Klienci z jakich innych krajów importują wasz alkohol?

Obecnie sprzedajemy do Szwajcarii, Anglii, Niemiec, na Węgry ale także do Dubaju, Izraela. Istnieje też mniejsza sprzedaż do co najmniej kilku innych krajów.

Gdzie można się napić waszej wódki?

Nasza wódka w Polsce jest puki co najczęściej dystrybuowana przy okazji dużych wydarzeń kulturalnych w formie promocji marki. Głównie kupowana jest dla uświetnienia imprez okolicznościowych przez hotele, domy weselne i firmy, które organizują swoje wewnętrzne uroczystości. Nie poprzestajemy jednak na tym. Stale budujemy sieć sprzedaży i coraz częściej widać nas w dużych Polskich miastach.

Głównie są to najlepsze restauracje i hotele międzynarodowych sieci. Są też imprezy w najlepszych klubach muzycznych, gdzie podawana jest DELUXE ORIGINAL VODKA. Prowadzimy także wiele rozmów z kolejnymi zainteresowanymi odbiorcami w naszym kraju. Nie prowadzimy listy odbiorców. Trzeba pytać i żądać naszej wódki w Państwa ulubionych lokalach.

A gdybym chciał zamówić tylko jedną butelkę do domu – to możliwe?

Oczywiście. Jest już kilka sklepów internetowych gdzie bez problemu można kupić chociażby jedna butelkę, która zostanie dostarczona bezpośrednio do Państwa domu.

Patronujecie również imprezom medialnym – jak z waszego punktu widzenia przebiega organizacja takich wydarzeń?

Jesteśmy partnerem wielu imprez w Polsce, co właśnie świetnie dowodzi temu, iż zapotrzebowanie na markę ultra premium w Polsce stale rośnie. Najczęściej to my jesteśmy zapraszani do współorganizowania danej imprezy ze względu na jakość wódki. Organizacja imprez jest zawsze uzależniona od rangi samego wydarzenia, które wspieramy a także od ilości spodziewanych gości. My z reguły ograniczamy się do własnego baru, serwującego czystą wódkę a także jeden ustalony drink. Impreza na ponad 1000 osób jest zawsze trudna do zorganizowania. Ogólnie jednak trzeba przyznać, że organizacja zawsze przebiega sprawnie bo w Polsce jest dużo wyspecjalizowanych firm, z których pomocy można skorzystać.

Waszym zdaniem obcowanie z wysokiej jakości wódką może zmienić podejście ludzi do tego alkoholu, dlaczego ktoś miałby inwestować drogą wódkę?

Tutaj zawsze scenariusz jest ten sam. Najpierw na pierwszy rzut oka, wielu twierdzi, że każda wódka jest prawie taka sama i po co przepłacać? Ale jednak Polacy podróżują, obserwują a także po prostu są coraz zamożniejsi i ciekawi.

Ciekawi świata, ludzi innych kultur a także nowych produktów, także tych ultra premium. Często przyglądają się i jakiś czas planują, że kiedyś spróbują dobrej wódki. Zwykle ten czas nadchodzi szybko. Pierwszą butelkę kupują z jakiejś okazji. Czy to rodzinnej, czy zawodowej. No i tutaj się zaczyna.

Zwykle już na początku, DELUXE ORIGINAL VODKA zbiera pochwały za design. Zaraz potem przy pierwszej degustacji, sprawa staje się jasna. Zwykle już nikt nie zadaje pytań z gatunku: „czemu to takie drogie”? Smak dobrej wódki a także jej jakość najlepiej sprawdzić pijąc ją w temperaturze pokojowej. Po zamrożeniu, niestety każda wódka ma podobny, zniekształcony smak.

Wódka klasy ultra premium zmienia podejście konsumenta w ogóle do wódek. Dowiadujemy się bowiem, że dla podniesienia rangi wydarzenia lub po prostu dla sprawienia sobie przyjemności – możemy napić się doskonałej wódki. Rośnie tym samym kultura spożywania alkoholu. Nie tylko z uwagi na jego cenę.

Macie jakieś cele na najbliższy czas, czy marka DELUXE odpowiada wam w obecnym stanie?

Mamy w planach dalszy rozwój, bo bez tego biznes nie istnieje. Jeśli chodzi o wódkę, to wprowadzamy na rynek absolutny hit na skalę świata a mianowicie DELUXE CRYSTAL VODKA Totalnie unikalna receptura jeszcze z roku 1746, bije na głowę wszystko to co do tej pory nazywaliśmy wódką.

Wódka ma również starannie wyselekcjonowane do jej produkcji zboża pszenicy i żyta a sam jej aromat jest nieco chlebowy, przyjemny w smaku, miękki i lekko słodki. Wódka jest 10 razy destylowana i 5 razy filtrowana przez kamienie szlachetne.

W pierwszym etapie filtracji bierze udział srebro i bezpyłowy węgiel aktywny z łupin kokosa, potem kryształy kwarcu i granulki bursztynu. Ale najlepsze teraz. Trzeci etap filtracji polega na wypełnieniu kolumn filtrujących 24 karatowym złotem i drobinkami diamentów. Kolejne dwa procesy polegają na powtórzeniu etapu trzeciego dla uzyskania jeszcze lepszej jakości.

Gdyby tego  było mało w ofercie Grupy DELUXE mamy jeszcze DELUXE CRYSTAL ICE – sorbety lodowe na bazie DELUXE ORIGINAL VODKA. Najnowszym produktem będzie już niebawem jedyna na rynku absolutnie czysta woda lodowcowa z lodowca subarktycznego w Norwegii

Komentarze