Dario Marianelli – wywiad

Marianelli
Wie, jak brzmi prawdziwa miłość. Anny Kareniny do Aleksieja Wrońskiego, Elizabeth Bennet do Pana Darcy’ego, Jane Eyre do Rochstera… Melodie pojawiają się w jego głowie na długo przed ukończeniem filmu – sam nie rozumie skąd i dlaczego. Ważne, że działają – perfekcyjnie sterując naszymi emocjami, wzruszając, wgniatając w siedzenie kinowego fotela.
Od lat 90. komponował muzykę do teatru telewizji, dokumentów, animacji, sztuk teatralnych i pokazów tańca współczesnego. Dziś Dario Marianelli jest jedną z czołowych postaci Hollywood. To on stworzył soundtracki do takich przebojów kinowych, jak Nieustraszeni bracia Grimm, V jak Vandetta, Duma i uprzedzenie, Jedz, módl się, kochaj, Kwartet czy Nauka spadania. Na koncie ma kilkanaście nominacji do prestiżowych nagród; za ścieżkę dźwiękową do Pokuty uhonorowany został tymi najważniejszymi – Oscarem, Złotym Globem i World Soundtrack Award.

Tuż przed zbliżającym się Festiwalem Muzyki Filmowej w Krakowie – na którym obok niego pojawią się tak wybitne postacie jak Hans Zimmer, Patrick Doyle czy Gustavo Santaolalla – Dario Marianelli opowiedział nam o tym, jak uczył Keirę Knightley gry na pianinie, czy film może być dobry, jeśli muzykę ma fatalną i czy z Oscarem na koncie żyje się lepiej.

1 of 7

Komentarze

Wie, jak brzmi prawdziwa miłość. Anny Kareniny do Aleksieja Wrońskiego, Elizabeth Bennet do Pana Darcy’ego, Jane Eyre do Rochstera… Melodie pojawiają się w jego głowie na długo przed ukończeniem filmu...
" />