KTW Fashion Week – Powiew nowej energii

KTW Fashion Week - Powiew nowej energii

 

KTW Fashion Week w Fabryce Porcelany w Katowicach pokazał, że polska moda potrzebowała nowej energii. Organizowane po raz pierwszy wydarzenie zgromadziło w zabytkowym budynku wielu entuzjastów mody, zarówno tych ze Śląska czy Krakowa, jak i z Warszawy.

Na wybiegu zobaczyliśmy w sumie 39 pokazów. Mogliśmy poznać kolekcje uznanych projektantów, jak MMC, Natasha Pavluchenko, Lidia Kalita czy Paprocki & Brzozowski. Swoje pomysły pokazały też lubiane marki, jak Bizuu, Just Paul czy 303 Avenue. Z ich pomysłami skonfrontowano młode pokolenie projektantów – zarówno tych już uznanych, jak Bola, Kas Kryst czy Jarosław Ewert, jak i tych debiutujących – jak Pilawski, Sandra Stachura, Leser czy Jagoda Bartczak. Swoje pokazy miały też marki bardziej niszowe, kodujące w ubraniach alternatywne przekazy, jak Mapaya czy Acephala. Dzięki temu publiczność miała przegląd tego, co dzieje się na szybko rozwijającym się rynku polskiej mody. A w salach Fabryki Porcelany unosiła się pozytywna energia, jaką można poczuć na światowych tygodniach mody.

Pokazy uzupełniały wykłady i spotkania, w których wzięły udział uznane osobowości mody – Jessica Mercedes, Tomasz Ossoliński, Harel czy Jessica Ziółek. Publiczność mogła też zobaczyć wystawę ilustracji autorstwa Anny Halarewicz. Nad przebiegiem pokazów czuwał Waldemar Szymkowiak, światowej sławy reżyser.

„Katowice są miastem muzyki, miastem ogrodów, miastem neonów, miastem designu. I mogą zostać miastem mody. Jest tutaj wiele uczelni wyższych, które rozwijają wrażliwość w ludziach, potrzebną do tego, aby tworzyć unikatowe dobra i doznania” – mówi Rafał Wyszyński, inicjator KTW Fashion Week i prezes zarządu Fundacji Giesche, organizatora wydarzenia.

Kolekcje uzupełniała piękna biżuteria firmy Swarovski, buty do większości pokazów dostarczyła polska marka Carinii, a na pokazy z Hotelu Diament jeżdżono samochodami Maserati.

Komentarze