Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego

Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego
Pracownicy MOTOROLA SOLUTIONS POLSKA biorą sprawy w swoje ręce

Ilu ludzi, tyle pomysłów. Dlaczego ich nie zrealizować? Biznes stawia na działania społeczne jako drogę budowania wizerunku i zaangażowania pracowników. Coraz ciekawszy jest jednak nowy trend: oddolne inicjatywy samych pracowników. Oddawanie krwi, czytanie bajek dzieciom, zbieranie ubrań na zimę, a nawet wspólna sztafeta. Psychologowie dowodzą, że pomaganie daje poczucie szczęścia. „Frazes ten staje się bardzo prawdziwy w obliczu dopaminy, która doładowuje człowieka zawsze kiedy zrobi coś dobrego”- mówi Dariusz Michalec, coach biznesu. Biznes sobie, biologia sobie, a w MOTOROLA SOLUTIONS POLSKA olbrzymie grono ludzi regularnie, bezinteresownie i jednogłośnie pomaga innym.

Pomaganie po ludzku Pracownicy Motorola Solutions Polska sami decydują, w co chcą włożyć swoje serce, co roku podejmując różnorodne działania społeczne. „Sami szukamy spraw, w które chcemy się zaangażować. Zarażamy nimi nie tylko innych pracowników, ale i zarząd. Razem możemy lepiej i więcej.” – mówi Dagmara Kaczmarek odpowiadająca za komunikację
w firmie. W tym roku pracownicy zorganizowali zajęcia z programowania dla dzieciaków w wieku 6-8 lat, a także kilka razy w roku uczestniczyli w zbiórce krwi, która organizowana była w sali konferencyjnej. Dużym zainteresowaniem cieszą się także wspólne, charytatywne grille, które w odróżnieniu od tych integracyjnych odbywają się często w godzinach pracy. Do listy działań społecznych pracowników doszedł jeszcze kiermasz świąteczny, a także wymiana książek i gier planszowych. „W ten sposób chcemy wesprzeć dziecięce hospicjum Alma Spei.” – dodaje Marcin Pałka, który koordynuje działania społeczne od strony pracowników.

Ciało migdałowate, a pomaganie Psychologia od lat dostrzega wpływ pomagania na rozwój człowieka: „Jesteśmy antropologicznie warunkowani, by współpracować i pomagać. Historia pokazuje, że tylko jednostki współodczuwające mają szansę na przeżycie, a we współczesnym ujęciu – na rozwój.” – mówił Dariusz Michalec, coach biznesu. Psycholog podkreśla również, że świadomego pomagania uczymy się także w pracy obcując z odpowiedzialnością: „Mówiąc krótko, jeśli szef nauczy mnie w pracy podejmowania odpowiedzialności za własne działania, to będę to umiał kontynuować i w innych obszarach: relacji koleżeńskich, sąsiedzkich czy lokalnych – skutkiem będzie dostrzeżenie i uwrażliwienie na innego.” – dodaje trener.

Bieganie po pomaganie Rozwiązania przyjęte przez Motorola Solutions Polska stanowią fenomen w zakresie społecznej odpowiedzialności. Ogromną popularnością wśród pracowników Motorola Solutions Polska cieszą się doroczne sztafety, z których dochód przekazywany jest na lokalne fundacje charytatywne. W tym roku 150 pracowników przebiegło łącznie przeszło pół tysiąca kilometrów w ramach krakowskiej edycji Business Run, w wyniku czego wsparcie otrzymała krakowska fundacja UNICORN oraz Poza Horyzontem. Biegacze i organizatorzy zebrali ponad 350 tys. zł na protezy kończyn dolnych dla osób potrzebujących i dla krakowian zmagających się z nowotworem. Krakowski bieg jest przykładem na to, że oddolna inicjatywa pracownicza zmienia rzeczywistość na lepsze. „Motywacje są przeróżne – jedni chcą, aby nasz firma znalazła się na podium w końcowej klasyfikacji, drudzy chcą się zmotywować do rozpoczęcia biegania, trzeci chcą się bardziej zintegrować z osobami z zespołów z pracy, kolejni chcą po prostu pomóc.” – mówi Rafał Pierzynka z Motorola Solutions Polska, który był inicjatorem pierwszego biegu pracowników w krakowskiej edycji Business Run. W tym roku organizuje udział Motoroli po raz piąty. Jeden cel, wspólne treningi i wzajemna motywacja to coś, co ma pozytywny wpływ na ludzi. Na udział w charytatywnych biegach decydują się nie tylko profesjonalni biegacze, ale i miłośnicy innych sportów, czy nawet kanapowi kibice.

„Wspólne poczucie, że robimy coś dobrego dla innych, jest dla nas ogromną wartością.W czasie biegu nasi pracownicy pokonują własne słabości i osiągają swoje indywidualne cele, które na początku wydają się niemożliwe do zrealizowania. Czy trzeba mocniejszej rekomendacji?” – dodaje Rafał Pierzynka.

W tym przypadku nie liczy się wysokie miejsce w klasyfikacji czy nagrody. Dla pracowników Motorola Solutions Polska największą wygraną jest realna pomoc przekazana potrzebującym oraz ukończenie biegu, a co się z tym wiąże, przełamanie barier, słabości i zwycięska walka z własnymi ograniczeniami. Biegaczy wspierają rodziny oraz przyjaciele, dopingując ich wzdłuż trasy. Wspólny start pracowników w biegu jest również okazją do rozwijania kompetencji takich jak umiejętność pracy w grupie czy nastawienia na wspólny cel. Zawodnicy wspierają się wzajemnie przy pokonywaniu kolejnych kilometrów biegu. W końcu nic tak nie łączy jak wspólny wysiłek.

Dodatkowych informacji udziela:
Dagmara Kaczmarek, Motorola Solutions Polska, ul. Czerwone Maki 82, 30-392 Kraków
tel.: +48 12 2979400, +48 605562101
email: dagmara.kaczmarek@motorolasolutions.com

Komentarze

Pracownicy MOTOROLA SOLUTIONS POLSKA biorą sprawy w swoje ręce Ilu ludzi, tyle pomysłów. Dlaczego ich nie zrealizować? Biznes stawia na działania społeczne jako drogę budowania wizerunku i zaangażowania...
" />