Funkcjonalny nie tak straszny! [ trening z Adą Palką ]

Trening funkcjonalny – dlaczego zawracam Wam głowę właśnie takim treningiem? Już tłumaczę i mam nadzieję, że uda mi się przekonać Was do takiego rodzaju aktywności.

Po pierwsze, jest to trening, który w czasie wykonywania ruchu angażuje wiele grup mięśniowych, a nie izoluje poszczególnych partii. Jeżeli cierpicie na brak czasu, a chcecie poprawić swoją formę, będzie to dla Was świetne rozwiązanie.

Po drugie, w treningu wykorzystywane są naturalne dla człowieka ruchy, które tak naprawdę wykonujecie w życiu codziennym.

Po trzecie, w większości ćwiczeń angażujecie całe ciało i wykorzystujecie jego ciężar. Są to między innymi takie ćwiczenia jak przysiady, wykroki, podpory, brzuszki i grzbiety. Dzięki nim zwiększa się Wasza świadomość i czucie ciała.
Dla urozmaicenia treningu możecie dodać różnego rodzaju przybory: BOSU, taśmy na podwieszeniu typu (TRX, JUNGLE GYM), kółka gimnastyczne, gryfy, hantle, materace, drabinki, gumy, skakanki, piłki lekarskie czy piłki rehabilitacyjne.

Po czwarte, ćwiczenia są bezpieczne, mają swoje korzenie w rehabilitacji ruchowej (ćwiczenia po operacji czy kontuzji).

Po piąte, można wykonywać go w domu i niepotrzebny jest specjalistyczny sprzęt sportowy do zrobienia porządnego i wyczerpującego treningu.

Po szóste, trening funkcjonalny to lepsza równowaga ciała i umiejętności panowania nad nim w różnych sytuacjach.

Jeśli chcecie się poczuć młodziej i sprawniej, zacznijcie ćwiczyć właśnie tą innowacyjną formę fitnessu. Myślę, że nie muszę już Was bardziej przekonywać do rozpoczęcia trening funkcjonalnego. Praktykuję go z większością swoich podopiecznych, wyniki są zadowalające, a miny i reakcje ćwiczących nie do opisania.

Więcej znajdziecie na www.adriannapalka.pl i na FB

 

Komentarze

Trening funkcjonalny – dlaczego zawracam Wam głowę właśnie takim treningiem? Już tłumaczę i mam nadzieję, że uda mi się przekonać Was do takiego rodzaju aktywności. Po pierwsze, jest to trening, który w czasie...
" />