Fu-Ku & Fashion Revolution – o modzie etycznie

Fu-Ku & Fashion Revolution - o modzie etycznie
Kto uszył moje ubranie? Fu-Ku & Fashion Revolution
Kto uszył moje ubranie? Co kryje się za metką? Jak wygląda projektowanie mody od kulis? Odpowiedzi na te pytania poszukamy razem już w niedzielę, 29 kwietnia. Fu-Ku zaprasza na wydarzenie w ramach międzynarodowej organizacji Fashion Revolution / Fashion Revolution Poland, podczas którego porozmawiamy o etycznej i odpowiedzialnej modzie.

Organizatorzy wydarzenia chcą pokazać, że każdy może działać zgodnie z ekologią, prawami pracownika i człowieka, nie tylko wtedy, kiedy wybiera nieprzetworzone produkty spożywcze od lokalnych dostawców, ale też konsumując ubrania i dodatki. Choć etyczna moda to złożone pojęcie zawierające w sobie ochronę środowiska, fair trade, godne warunki pracy i procesy produkcji, to z powodzeniem można je wdrożyć w swoje szafy już dziś.

W trakcie wydarzenia będzie można:

  • posłuchać prelekcji Linda Parys, Biblioteka Ubrań
  • uczestniczyć w pokazie filmu The True Cost,
  • wziąć udział w debacie po filmie z udziałem Arety Szpury

Spotkania i pokaz filmu odbędą się we Wrocławiu, w Barbarze, 29 kwietnia, o godzinie 16:00!

Co: Kto uszył moje ubranie? Fu-Ku & Fashion Revolution
Kiedy: niedziela, 29.04.2018
Godziny: 16:00 – 19:00
Gdzie: Wrocław, Barbara, ul. Świdnicka

Więcej szczegółów na stronie wydarzenia:

Organizatorzy:
Fu-Ku
Jeden z pierwszych w Polsce concept store’ów z autorską modą i dodatkami, założony przez Lindę Parys. Od 8 lat szerzymy wiedzę o odpowiedzialnej modzie i promujemy projektantów w duchu slow fashion. W tej chwili skupiamy się na rozwijaniu platformy online, organizacji targów mody i innych działaniach wspierających edukację sektora modowego.

http://fu-ku.pl/

Idea Fashion Revolution
Fashion Revolution to organizacja założona w Wielkiej Brytanii po tragicznych wydarzeniach w Bangladeszu, które miały miejsce 24 kwietnia 2013. Kompleks fabryczny Rana Plaza, w którym tysiące osób szyły ubrania m.in. dla polskiej firmy LPP zawalił się, powodując śmierć 1130 pracowników fabryki. Chcąc upamiętnić ofiary katastrofy, organizacja od 2013 roku aktywnie nakłania przedstawicieli branży odzieżowej do wdrażania coraz bardziej odpowiedzialnych praktyk. Globalny ruch Fashion Revolution zachęca, by w każdą rocznicę katastrofy w Rana Plaza, czyli 24 kwietnia przyłączyć się do kampanii Fashion Revolution Week i zadać firmom odzieżowym proste pytanie: Who made my clothes?

Celem Fashion Revolution jest świętowanie pozytywnego wpływu mody na świat oraz wszystkich tych, którzy codziennie się do tego przyczyniają. Jako przedsięwzięcie na skalę globalną ma ono także ponownie połączyć poszczególne elementy całego łańcucha dostaw w jedną całość, gdzie każdy pracownik jest ważny i szanowany za swoją pracę. Fashion Revolution Day (24 kwietnia) ma być także momentem na zadawanie pytań firmom o warunki produkcji ich ubrań oraz o sposoby podnoszenia standardów tej produkcji. Fashion Revolution poprzez celebrowanie wielkich i małych historii farmerów, pracowników fabryk, firm i kupców, konsumentów i aktywistów pokazuje reszcie branży, iż zmiany są możliwe.

 

Komentarze