Brodziak: „Jesteś tym, co widzisz”

Szymon brodziak
Szymon Brodziak w Leica Gallery Warszawa. Od 7 lutego do 15 marca będzie można oglądać zdjęcia fotografa, który dzięki niekonwencjonalnym pomysłom osiągnął międzynarodowy, komercyjny sukces.

Brodziak fotografuje głównie kobiety, czasem nagie, zawsze w czerni i bieli, zawsze piękne, silne, onieśmielające. Zdarza się, że jego prace wzbudzają kontrowersje, bo modelki na zdjęciach pojawiają się w nietypowych pozach i miejscach, a nawet nietypowych rolach: kobiety-lampy, manekina przewożonego do magazynu, lalki zawieszonej na drzwiach czy… rośliny w tubie do pakowania choinek. Ale są też zdjęcia klasyczne, a nawet romantyczne, portrety przyciągające uwagę grą świateł. W Leica Gallery zobaczymy wybrane prace z dorobku Brodziaka. Zdjęcia, które powstały w ramach kampanii reklamowych Martini Cava, Noti, Bizuu czy Mercedes-Benz, limitowanych edycji kalendarzy, edytoriali modowych oraz sesje portretowe z udziałem m.in. Ani Dąbrowskiej i Anny Muchy.

Szymon Brodziak do swojej twórczości nie lubi dodawać filozofii. Fotografuje głównie na zlecenia firm, na potrzeby reklam i kampanii wizerunkowych. I jest w tym najlepszy: w 2013 w Cannes FashionTV przyznało mu tytuł „najlepszego na świecie fotografa czarno-białych kampanii reklamowych”. A do niedawno wydanego autorskiego albumu  BRODZIAK „ONE” swoją dedykację – symbolicznie, jako wyraz uznania dla jego talentu – napisała June Newton, żona legendarnego fotografa Helmuta Newtona.

Oficjalna premiera albumu, połączona z wystawą, odbyła się w październiku 2014 w Rzymie, a następnie została wystawiona w Galerii Artroom w Kolonii w Niemczech. BRODZIAK „ONE” to podsumowanie ostatnich dziesięciu lat fotograficznej twórczości Szymona, którego artystyczne credo brzmi: „Jesteś tym, co widzisz”.

Przeczytaj również: „Szymon Brodziak – Wolność i nic więcej! [wywiad]”

Komentarze