brazuca – brazylijska radość życia

Najintensywniej testowana piłka adidas oficjalną piłką Mundialu w Brazylii 2014.

Brazuca  to wiedza i doświadczenie niemal 30-letniego partnerstwa firm: adidas i Bayer MaterialScience. To lepsza przyczepność, stabilność i aerodynamika na boisku. To materiały najwyższej jakości.

Prawdziwą wartość Brazuca pokazuje na boisku, podczas precyzyjnych podań lub lotów w światło bramki. Sprawdza się nie tylko podczas słonecznej pogody, lecz także w niekorzystanych warunkach.

Piłkę Brazuca przetestowało ponad 600 zawodowych graczy z 30 drużyn w 10 krajach, we wszystkich warunkach pogodowych.

Miały w tym udział takie piłkarskie sławy, jak Lionel Messi, Bastian Schweinsteiger i Zinedine Zidane. Piłkę sprawdzano również podczas meczów towarzyskich z udziałem niemieckiej reprezentacji narodowej. – To najgruntowniej przetestowana piłka, jaką adidas kiedykolwiek wprowadził na rynek – twierdzi Oliver Brüggen, dyrektor ds. public relations koncernu adidas.

Wyniki badań laboratoryjnych dowodzą, że Brazuca spełnia, a nierzadko przewyższa, standardy międzynarodowych federacji piłkarskich.

Rdzennie brazylijska

Nazwa Brazuca odzwierciedla brazylijską joie de vivre (radość życia) – podobnie, jak kolorystyka piłki.

Już tworzenie nazwy przebiegało w sposób charakterystyczny dla narodu zakochanego w futbolu: w głosowaniu wzięło udział ponad milion brazylijskich kibiców, z których więcej niż 70 proc. oddało głos na zwycięską propozycję. To pierwszy przypadek w historii, gdyż dotąd federacja piłkarska samodzielnie wybierała nazwę piłki mistrzostw.

Jak się sprawdzi, zobaczymy już  jutro podczas meczu otwarcia.

Komentarze