Dna Marki – LPP

Dna Marki - LPP
Od lat ubierają Polaków, a ich marki zna chyba każdy, kto kiedyś wybrał się na zakupy do galerii handlowej. Polski koncern LPP zarządzający RESERVED, House, Cropp, Mohito, Sinsay i Tallinder, obecnie posiada 1500 sklepów zlokalizowanych w 13 krajach, tym samym tworząc 18 tysięcy miejsc pracy m.in. dla sprzedawców, projektantów i stylistów witryn. Nie dziwi również fakt, że Reserved zaprasza do swoich kampanii znane twarze ze świata modelingu. W kampaniach wizerunkowych wzięli udział Cara Delevingne, Georgia May Jagger, Freja Beha Erichsen oraz Syn Davida i Victorii Beckham – Brooklyn Beckham.

140522-Re-Georgia-header

Jak wyglądały początki największego przedsiębiorstwa odzieżowego w Polsce, które z sukcesem podbija świat?

W 1991 r. w Gdańsku Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec zakładają spółkę Mistral sp. z o.o., która w 1995 r. zostaje przekształcona w spółkę LPP. Nazwa pochodzi od pierwszych liter nazwisk założycieli: Jerzy Lubianiec, Marek Piechocki i Partnerzy. W 1997 r. zostało oficjalnie otwarte biuro LPP w Szanghaju, w którym pracownicy odpowiedzialni są m.in. za pozyskiwanie dostawców, wsparcie poszczególnych etapów produkcji, a także kontrolę jakości. Właściciele zdecydowali się postawić na stworzenie pierwszej autorskiej marki i budowę własnej sieci sprzedaży detalicznej, co zaowocowało w 1999 r. otwarciem pierwszego salonu RESERVED, marki która do dziś pozostaje filarem grupy LPP. Zwieńczeniem pierwszego etapu dynamicznego rozwoju firmy był debiut LPP na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w 2001 roku. Cena akcji w dniu debiutu wynosiła 48,00 zł. Kolejne dwa lata upłynęły na ekspansji marki RESERVED na rynki środkowoeuropejskie, a dokładnie do Estonii, Czech, Rosji, na Węgry, Łotwę, Litwę, Ukrainę i Słowację. Sukces, jaki produkty firmy odniosły na rynku polskim i za granicą, przyczynił się do realizacji celu, jakim było stworzenie kolejnej marki w portfolio grupy. W 2004 roku powstał pierwszy sklep Cropp w Polsce. W ciągu kolejnych dwóch lat ubrania z logo tej marki można było kupić w 6 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W latach 2007-2008 LPP zdobyło rynek rumuński oraz bułgarski.

Zdjecie-glowne2-1030x728

Następnym krokiem w rozwoju grupy LPP było przejęcie w 2009 roku krakowskiej spółki Artman, właściciela marek House i MOHITO. Ta transakcja sprawiła, że LPP stało się największą firmą odzieżową w Polsce oraz znaczącym graczem na rynku międzynarodowym. W 2013 roku w portfolio koncernu pojawiła się nowa marka Sinsay, skierowana do nastolatek. Pierwsze sklepy zostały otwarte 1 marca 2013 r., a cała sieć na koniec roku liczyła 56 salonów. W 2014 r. flagowa marka Reserved wchodzi na największy rynek w Europie, a z końcem roku jest dostępna w czterech niemieckich miastach, w tym w Stuttgarcie, Hanowerze i Bremie. W październiku 2014 r. sklepy wszystkich marek LPP swoich pierwszych klientów powitały w chorwackim Zagrzebiu. Rok 2015 był ekspansją kolejnych miejsc przez markę RESERVED. W lutym zadebiutowała w Egipcie, a w kwietniu otwarty został pierwszy sklep w Katarze i Kuwejcie oraz kolejne w Arabii Saudyjskiej.

LPP Cracow

W grudniu 2015 r. w mediach pojawiła się informacja, że gdańska firma podpisała przedwstępną umowę na najem lokalu przy Oxford Street w Londynie, która jest jedną z najmodniejszych ulic świata i przy której mieszczą się sklepy najważniejszych, światowych marek. Do tej pory informacja ta nie została potwierdzona przez spółkę.

12 stycznia 2016 r. w palecie marek LPP pojawiło się najmłodsze dziecko – marka Tallinder. Tym razem firma postawiła na odzież i akcesoria adresowane do zamożniejszych i najbardziej wymagających klientów. Pierwszy salon marki Tallinder zostanie otwarty w lutym w Gdańsku, w mieście, w którym ponad dwie dekady temu swoją działalność rozpoczęła firma LPP. Całość kolekcji nowej marki będzie dostępna również w sklepie internetowym tallinder.com

Monika Gąsiorek-Mosiołek
Zdjęcia: materiały prasowe

Komentarze